Otadžbina

522

драгл дража од вере

вели он: —све чине сада, и све ће чинити од сада! Некад помиње своје три рођене сестре које, са својом децом, висе о његову врату. А некад се заклиње и иреклиње живим Богом и светом тројицом «да ће бити чист од тога греха , да за таке ствари нити ће бити ирекоран његов архијерејски чин, нити ће срамота попасти лице његово!" Тако се он куне; таку писмену клетву он даје од своје руке ! И оњјт , кад му се пружи , нема снаге да одбије понуду ! Ко год зна колико је овај човек образован, колико је иначе морално креггак, а види како ову једмну слабост не може да надвлада , мора и нехотице помислити да је то нека клетва : да је то као братоубилачки знак на несрећноме Кајину ! * ★ * На крају октобра 186.. један „архијерејски сабор'% у православном свету, већаше о једном врло деликатном питању. Три архијереја, три у Христу брата, седе и суде четвртомс архпјереју, своме брату у Христу. У људским језицима има доста речи које гласе једно а значе друго, али ће их бити мало у којих би то двоје било толико супротно, као што су супротни глас и значење у речи брат међу калуђерима. ! Калуђери се зову ораћа , а нису ни од једнога оца ни од једне мајке; зову се браћа, а чим МЈТну на главу црну капу одмах пресеку везе са својим претцима тако да отуре чак и презиме оца свога; зову се браћа а живе не само као да нису браћа , него као какви злотвори ! Само се у манастиру може десити да болестан брат сву драгу ноћ скаггава од жеђи за то што му је а брат п (не било га !) у вече преврнуо крчаг с водом; само у манастиру може да се види како болесни браг издише а