Otadžbina

570

ЖЕЛЕЗНПЧК. V САОБРЛЋАЈНЛ ПОЛИТИКЛ СРБИЈЕ

Сем горњих трсба још имати на уму и жслезничке пруге утљенпх мајдана н то Ћуприја-Сење 22'/, км. и оне отпочете пруге од Вршке Чуке до Радујевца 76 км. У своје време можда ће се још јавити новреба везе железничке између Краљева и Крушевца (око 62 км.) да се железница моравском долином Ужице преко Крушевца веже код Ђуниса са главном пругом. Даље, јавља се прека потреба да се етаблира краљев. срп. паробродска веза измећу Текије и Спска, да се транспорти нз продуктивних предела од дунавских и савских станица: Градишта, Дубравице, Смедерева, Обреновца и Шапца јевтино и директно за Београд и Сисак преносе, према томе како правац трговине њихове на Северу И.1И Западу захтевао буде. За ово би наш пароброд Делиград са својих 6 шлепова могао лепо да послужи ради пробе. Од ових паробродских транспората искључио би се само извоз животиња са Дубравице из Градишта и Рама јер они због краћс водене пруге теже ка Базјашу. Под I. наведена траса железничка од Жагубице ка Дубравици, превозила би велике количине стоке, вина и ране из предела око Мораве и Млаве, због чега би требало трасу још изнад Пожаревца из Млаве у моравску долину спровести. Још године 1886 износио ]е увоз на дунав. паробродској станици Дубравици 30.651 мет. центу у вредности 1,099.310 дин. извоз 42.744 » >, » » 1,410.294 >, Свега 73.395 мет. цен. у вредности 2,509.604 дин. На увозу уделовала је: Аустро-Угарска у вредности 909.687 дин., Румунија 42.215, Инглеска 41.052, Русија 28.157, Немачка 29.898. Бразилија 27.322 — остатак долази на Италију, Грчку, Америку, Турску и Индију. Највише је увезено: соли, гвожђа, колонијалне робе, медецинско-хемијски препарати, боје, стакло, готове хаљине, камење и масти и т. д. Извоз за Аустро-угарску: 13.321 ком. стоке у вред. 1,309.440 дпн. II цереалпје 67.476 динара, а сада ће се и извоз • цереалија из Стига прикључити. 2. Ваљево-Обреновац (извозна железница на СавуЈ. Односно ове пруге ми смо још раннје казали, да ио нашем мњењу, није потребна железничка веза од Обреновца до Београда, јер трговина извозних производа: дрво, дуге, шљиве, вино, рана и стока из ва љевске околине и позадности тежи ка Сиску а за путнике стоји на расположењу возидба паробродима, јер се на Сави само у ретким годинама у зимско доба не може пловити.