Otadžbina

ЖЕЛЕЗНПЧКЛ САОБРАЂЛЈНЛ ПОЛИТИКЛ СРВИЈЕ

У даљој тек будућности требало би узети на око и сиојну" пругу Ваљево-Међулужје преко Аранђеловца , која бн због буковичке Киселе воде и због извоза гвожђа из Венчаца код Аранђеловца и дрвета, у правцу ка Веограду и Нишу извесно лепе резултате давала. 3. Мајдан Пек-Кучево-Градиште (долином Пека). Ова би железница довозила бакар, олово, угаљ, пану, стоку и вино из голубачког, млавског и омољског предела. Годнне 1886 увоз у Градиште износио је 11.036 мет. цената у вред. 476.900 дин. а извоз 36.633 к. стоке и 24.820 » » робе 2,800.000 » укупно 36.633 к. стоке 35.856 мет. цен. робе у вр. 2,979.000 дин. Увежено је из Аустро-гарске за 400.000 дин., пз Румуннје за 30.000, из Русије за 17.000, из Енглеске 16.000, из Америке 12.400,. а остатак из Немачке, Италије, највишс соли, гвожђа, колонијалне робе, стакла и сувих риба. Извежено је 36.633 ком стоке и то: волова 7016, крава 819,. оваца и коза 15.920, јагањаца 3.762, дебелих свиња 3541, мршавих свиња 5284 и телади 291 комад, даље пшенице 9.998, ражи 7.090, кукуруза 4622, јечма 133, овса 102, пасуља 2540 свега 24.485 мет. цената све у вредности 2,400.000 дин. и то све у Аустро угарску. Транспорт стоке остаће и од сада од Градишта за Вазјаш, ; 'а напротив жито и други артикли тежиће за пзвозом у Ријеку. 4. ПараГмн-Криви Вир-Зајечар-Неготин-Радујевац односно Кусјак Iисточна трансверзална железница). Ова ће железница сем производа плодпог нредела између Вољевца и Неготине, провозити. транзито кроз СрбиЈу поглавито руски петролеум, шпиритус н суверпбе. Русија извози годшиње до 3 милиона метр. цената наФте и петролеума, од које количине готово десети део може доћи на нашу железницу. У оно време, кад се због малс воде не може Дунавом кроз Ђердап да илови (што износи годншње скоро 5 месеци) транспорти жита који су намењени за отправљање Дунавом извесно ће сс иреносити нашом трансверзалном железницом за Веоград, јер дужина иругеод Радујевца преко Параћина до Београда има само 311 километара, дакле нешто је краћа од дужине дунавске линије. А ннз Дунаво отправљаће се ве.шки транспорти дрва за бугарска пристаништа: Видин г Свиштово и Рушчук, јер су те вароши у великој оскудици у дрвима. 5. Улсице-Чачак-Кра .Ђево -Крагујевац јзаиадна трансверзална железница). Ова је пруга врло важна за велике транспорте дрва, дуга за бурад, руде, дуван, стоку, сир, лој и т. д. а са стратегијског гледишта најважнија пруга српска.