Otadžbina
ЖЕ.1ЕЗ. САОБРА.Ћ. П0Л11ТИКА СРБИЈЕ
675
дарни жељсзнички саобраћај — гако званв секундарне жељезнице ако коштање не нревазилази много суму од 70,000 од километра, јер и жељезница са узаним колосеком од 1 метра размака. стаје у Србији око 45000 — 50,000 заједно са експропријацијом и возним парком на 1 километар. 2, За жељезнице на тежем терену, које имају да транспортирају велике колпчине стокс и дрва, или да служе за војне цељи, а не могу да стоје у непосредној вези са главном пругом , пробнтачан је систем са узаним колосеком са 1 метр. распона. 3. Само потпуно изоловане и од мање вредпости жељезничке пруге за индустријске цељи и мајдане треба правити са размаком шина 0-750 м. Како за обе прво наведене системе тако и безусловно за систем под 3. споредних жељезница, од особеног је значаја делимична употреба зубчастог система и то због смањења дужине пруга и одклањања скупог и тешког грађења пруге на косинама брегова, као и због јевтинијег коштања саобраћаја , што је од неоцењене важности, јер то јако утиче на рентаби.штет жељезпице. С погледом на наша објашњења, и с резервом, да специјалне штудије терена неб идале друге директиве предложеним секундарним жељезничким мрежама, у колико нам опште познавање терена служи за оцену, ми смо мишљења да би требало извести : 1. Са нормалном ширином колосека (1'кЗб метр.ј са секундарном конструкцијом и секундарним саобраИајем. Ужице — Краљево — Крагујевац око 150 кил. мет. Параћин — Зајечар — Неготин — Радујевац 156 » » Куршумље — Прокупље до кпл. 261 | 62 56 » » Куршумље — Јанкова клисура — Крушевац Ђунис 83 » » Лапово — Свилајенац 11 » » Свега 456 к. м Са расаоном од 1 метри Ваљево — Уб — Обреновац око 62 к. м. Жагубица — Пожаревац — Дубравица » 89 » » Мајданпек — Кучево — Градиште са зубчастим точковима) » 83 » » Свега 234 к. III. Са 0'150 м. расаона [систем Абтов) Јасика — Краљево око 73 » » Укупно 763