Otadžbina
596
РЛЗВИТАК ТЕОЛОГИЈЕ
Газда Јања је чисто и сам држао, да истину говори. »А од кога си позајмио?« »То је моја ствар. Не морам се ја свакоме исооведати. 1< »Оно тако је — само се иовећи зајам даје на интабулацију. Да ли је ударена каква интабулација на твоју кућу?« »А шта те се тиче? Ваш си несносан!« и Јаља се окрете па оде без збогом. Бори на уснама заигра презоран осмех. Јаља је озидао кућу, од којс вуче велику кирију. . 1>уди, који су се с љиме пређе познавали, поносили су се тим познанством, а који га пре нису знали, тражили су, да су с њиме упознају. Бирали га у оцштински одбор и у све одборе, у које се бинају најугледнији грађани. Ностао је и иосланик у скупштини. А Бора? Остао је обичап осредњи, али поштен грговац. ' -л' Чудан ти је свет ! Он речима узноси поштење и сваку врлину, а делом одаје часг само — капиталу. Свет признаје заслуге заслужноме, ученост ученоме, поштење поштеноме и способност способноме, али се тај свет поводи само за оним људима, чије су све заслуге, сва ученост, све поштење и с-ва способност — хиљаде дуката. Он усваја мишљење оних људи, којима су сви разлози то, што имају многе златне иаполеоне. М. Ж.
РАЗВИТАК ТЕОЛОГИЈЕ (НАСТАВАК) Маринер, у свом делу Острва Тонга, једном од најбољих, ако не, вели Хексли, баш најбољем извору за познавање овог предмета овако онисује теолошке назоре Тонганаца. Душа је човечија, вели, по њихном веровању најФинији, најваздушастији део тела човекова : оиа је према телу онако нешто као шго је цветни мирис према
;