Pastir

163

писаше дела тако учевно, да их готово нико ниге разумео; па зато им 1е име у народу и пре н>их умрло. А како Ге народ заволео дела Доситшева, што Ге он умео обући на1више научне истине у лепу одећу поГезиГе — у басне и приче! Зато Ге ДоситиГе остао бесамртан у роду своме, народу српском, као родољубиви и иекрени народњи философ. За нас у СрбиГи знатан 1е оваг неумрли родољуб понаособ тиме, што нам Ге он био први министар просвете и свештенства у оно доба, кад су наши дедови самосталност и слободу на сабљама држали, а за целокупно српство тиме, што 1е он у свогим сиисима први покренуо мисао о општог заГедници свиГу племена наншх и о чишћењу из народа натурених му заблуда у времену незнања и робовања. УгледаГући се на овог великог Србина данашњи евештеницн у српству, учећи се и дотеруГући у своме прибављеном знању, па ширећи у своме стаду истине вере и науке, учинили би роду своме неоцењене услуге, били би истинпти чувари народње нараветвености и будиоци свести у роду свом о његовом народњем положаГу, па би нодгревали тиме живу наду на заГедничку радњу у општо! домовини нашоћ

Грех учини много несреће Адаму и Еви. Но та несрећа не ,сврши се само на њима, већ пређе на њихово иотомство тако, да сви људи, кош су се родили и кош се рађаГу, од самог рођења свог већ постаГу грешни. Но због чега таГ грех први људи пређе и на потомство њихово? Ако Ге место, из кога поточић истиче, нечисто: онда и вода, ко1а из њега истиче, мора бити нечиста, мутна. Сви људи произађоше од Адама и Еве, као поточић из своГег извора. Адам и Ева општи су родитељи свиГу људи, они су и наши лрародитељи. И како су они постали нечисти и

Дошатичке поуке. Наслрострањење греха и казне па потомство.