Pastir

317

и свемогућан Бог хришћански.“ Он се крсти и прогледа. Неки мисле, да ово предање треба разумевати овако : до крштења, у незнабоштву дух Владимиров био ге повређен заблудама и предрасудама, па лутао у тами, био слел; а поставши хришћанином, он Ге познао светлост истинску, нрогледао духовно. После Владимира крсте се и многи од његове дружине, наравно све они, кош су и пре били расположени према хришћанству. По крштењу венчаГу Владимира с Аном. Корсун поврати Владимир Грдима а он се поврати у Ктево. Са собом повезе из Корсуна многе црквене ствари и Гедне мошти, С њим пође и Михаило, кош ге дошао из Цариграда и намењен беше за, митрополита Русима. По доласку у Кшево Владитир се одмах побрине, да крсти своГу децу и придворне своге људе. Има предање, да се у то време крстИла и Рогњеда. Но како 1е то било, да су Владимира венчали с Анном, кад Ге Рогњеда 1ош била жива? Вероватно да Ге Владимир после свега оног, што се између њега и Рогњеде догодило, сматрао, да Ге она била с њим распуштена. Но види се, да Ге срце његово одиста сад постало много мекше,- гер Ге већ ие кораше, што га Ге хтела убити. Напротив тога сећа1ући се и свошх грехова, он жељаше да и њен живот улепша, па зато гог и рече, да се уда за кога хоће. Но Рогњеда не хте ово учинити, већ се покрсти, па оде у калуђерице. После крштења Владимиру беше тешко гледати на оне кипове, коге Ге у првашње време он сам понамештао ; 1ер му ови напомињаху ону крв људску, ко1а ге проливана пред њима. Па зато заповеди, да се ти кинови сви униште. А главног кипа Перуна, оног истог, коме Ге у ирвашње доба Владимир поклонио сребрну главу и златне бркове , привежу сад коњу за реп и повуку с брда у воду. За кипом иђаху до двадесет људи с обе стране, те га бшаху батинама, да тако казне оног беса, кош ге по предању лежао у том кипу. А народ гледагући , како му вуку Бога, веома плакаше и и кукаше: ни1е се лако растати с оним, у шта Ге срце ве-