Pastir

408

тоуст ускипи гњевом и почне ружити у свокн беседи те церемониге незнабошке и непоретке, кошма се светкугу. А ко беше узрок томе? Наравно сама царица или лажне удворице њене, кош ради њене сугете не штеђаху народа од изнуђења таквих трошкова, без кошх се лако могло обићи. Царица овде беше на ново дирнута. Свађа се сад тек запопиње, но у овог свађи беше више огња и већег искуства. У оваг мах царица позива на освету духовенство, знагући добро, да ће њена мржња наћи одзива код оних Гепископа, кошма грожаше непрестано неутољива строгост њихова старешине. (Наставиће се.)

ХИсторнчки преглед српске цркве. (Од С. Н ћа) III. Пре него што пређемо к св. Сави, ми ћемо казати неколико речи и о другом српском племену Хрватима, кош су у то исто време кршћени кад и Срби. Док су се Срби, не утврдивши се Гош ни у политичком ни црквеном обзиру, колебали међу западом и истоком, међу православљем и католицизмом, друго српеко племе — Хрвати, налазећи се под утицаГем западног духовенства , почне се мало по мало делити од своге браће — Срба и прелазити на страну Рима и римског учења. Довде Хрвати и Срби били су , може се рећи , сасвим гедан народ, раздељен на неколико самосталних делова у управљању, но кош опет живљаху Гедним општим историским животом, на Р°Д> у ког ге сва радња по самог природи усредсређена била на трговини код мора , а унутра утицагем приморГа и богатих вароши такође се живо радило и напредовало и у другим гранама привреде, па производило се све, што Ге неопходно нужно било и у земљи и на страни. Тако ге било