Pastir

419

Д1счства знатно умножвле, иа би на^носле свештеник опет вересиом плаћен био, коса би наравно, морала много већа бити од садашње, да кад се досакошња вересиГа ниГе могла покупити него има дужника од пет и више година због неизданог бира, да шта би онда било, кад би се увећала тариФа с биром. ? Хедини дакле и искључиви начин за пристошо и цели сходно издржавање свештенства 1 ест тац да се одреди свештенству годишња пристоша награда одсеком, а оно да буде обвезано, свршавати свош пастви сва обична, православном христиганину нуждна свештенодГештва безплатно, као 1., знамење, 2, крштење, 3, молитву породиљи у 40 дан 4, испит 5., печат, 6., венчање, 7., опело и пратњу преко парохи1алног свештеника 8., спомен о задушницима) 9, четири водице у годи чње постове, водицу о крсном имену с резањем колача и богоГавленску, 1., молебствта о заветинама, Само би се плаћало за масла молитве над болнима, нарочите месечне водице, читања над мртвацем и за спровод осталом свештенслву осим парохиГалног 1ереа. С уведењем ове сталне наплате свештенство би било успокоГено и у ужитку свом обезбеђено, с уведењем тога начина престале би распре и цењкања помеђу свештенством и народом, престале би такође све вересиге. С уведењем тога рачуна порасло би уважење свештенства код народа. Људи бољи дарованша ступили би у свештенички чин. Црква божта стекла би приљежне, способне, и одличне служитеље’ Све би се то постигло уведењем опредгелене плате и то без приметног терета од стране народа, а да се за то заиста не изискуГе велика жертва од народа, Гасно ће пока. зати сљедугући рачун о наградн, когу сада да!е народ свегатенику, и ко!а се од њега за унапредак тражи ради сталне плате свештеничке. Сада изда!е свака надлежна глава своме свештенику.