Pastir
491
делио ? говори он; зар ее Павле распео за вас, или зар сте се ви у име Павлово крстили ? Та сам посадио, Аполос Ге заливао , а Бог 1 е израстио. По томе и она1, кохи хе посадио, и онах, кош хе залииао, нису учинили нипхта; но све 1е учинио Бог, кохи хе израстио (3. 6 — 7). Но нису само ти спорови у цркви Коринтскох ожалостили Павла. Дарови благодатни, надприродни, кохе хе Бог изливао на оне , хито су нримили веру побудили су у Коринћанима духовну гордост, због кохе их хе Павле укоравао, доказухући, да свако знахве нихе нипхта, ако они немаху притом љубави; да дарови божхи нетреба да порађаху у човеку гордост, но жељу да употреби те дарове на службу Господу: хер сви су дужни служити Богу и ближњему оним даровима и силама, какве хе ко добио и као чланови 1еднога тела, дужан хе сваки да врши са жељом дело свохе, у хедном духу. Коринћани су у парницама своим прибегавали суду хазичника; Павле забрањухе то и убеђухе верухуће, да хе боље да уступе свохе, него да имаху парницу с браћом. Он уобште и нахчешће напомиње о љубави, миру и слоги што треба да влада међу браћом. Као што се види, разне лажне науке већ су допрле у Коринт; неки су потврђивали. да нема васкрсех&а мртвих. То хе дало повода, те апостол Павле хавно изложи науку о васкрсењу мртвих обхашњава на утеху свима нама, да 1е трулежан дужан о ву/ш се у нетрулежност , и смртан у везсмртност : Гер 1е смрт уништена победом. Ако се ми у овом животу само надамо на Христи, вели апостол онда смо ми нашесрећти од свих људи (X II. 19.) Треба пажљиво изучити целу посланицу Цавлову Коринћанима писану; апостол у њох подпуно излаже науку хришћанску: о васкрсехву мртвих о тахни иричешћа, о браку ; он говори у хво! о разним обичаима ирвенетвухуће цркве, као: о молитвеним саборима, о саборима радн иодиомагања сиротиње и т. д.