Pastir

611

Каква Ге радост, кад Ге забрањено уншатском народу да се изучава на матерњем 1езику? Зар то не 1е жалостно уверење да не може ни Гедан од Русина ступити у државну службу, занатлше и вештаке, ако се не одрече народности и вере своГе? Пошто се види да игра главну ролу у униш политике, ми сажаљевамо оне кош 1о1 приписуГу важноот у одношагу догматичком. По плоду се познаге дрво. Еле ге потоме доследно да и нама ваља судити о униш по плодовима. Плодови што их ге унша произвела махом су политички, кош су нмали цељ да униште оне, кош падну у њене замке. Да бегаше унига чист духовни и религиђиГозни производ, то би се у делима показали и плодови њени, коГи одговарагу релиђиш она би просинула у хришћанским врлинама као што су ове: Скромност, смерност, љубав, трпљивост, друштвеност и простодушност, а од свега овога не видимо никакве сличности у садањог униш. Обраћа1ући пажњу угарских Русина на замке, коГе им 1е запињала униГа рад тога да им народност уништи ми препоручугемо братски нашим саотачаетвеницима пажљивост, да се не би никако поводили за лажним гласом туђих лажних апостола, већ иошто поима!у гадне последице унше^ ваља да се држе верно, мушки и непоколебљиво православља. 16. Фебруара 1859. год.

Рим. — Прво гонење хришћана од незнавожаца. — Смрт св.

Нуждно 1е да погледамо на стање Рима у оно време, кад Ге хришћанска вера одпочела да се распростире у њему.

0. В.

(Продужење.) XIV.

Апостола Петра и Павла.