Pastir
28
стир,“ кош се поГаии у Новембру 1867 а поевећен интересима свештеничким, ваља да у истом правцу срећно делателнсст разви1а. Принцип (начело). Словода исловедања вере' Српска Ге државна власт (управа) „сходно духу времена и човечанска напредка овога века — у ко1ем живимо“ на све признате хришанске исповести распроетрла и њима потпуну слободу просвећавања допустила. Па почем 1е броГ ових сучланова исповедних толико велик, да би могао сопствену општину образовати, ц да би цркву са свештеником издржавати могао, то би ваљало по одобрењу надлежних власти да устрохе самоеталну општину просветну, а под слободно избраним старешинама, са самосталном управом, те да сопственом матершалношћу просвету буде. Они су слободни од свих данака српског народшЛ цркви. Свештеници и учитељи мораГу да буду српски поданици. А да се народњо! цркви ширењем релиђишзне слободе никаква штзта не чини, забрањен 1е прелаз из ових граница ка другим исповестима строго и на сваке тежње за привлачење других ка своме убеђењу врло се мотри. Смешане бракове да има1у правну грађанску важност мора месни свегатеник православне цркве да благослови, ?. децу што се ода тих бракова роде, он их крштава,- и напослетку смешани бракови у парницама спадаГу под судску компетенциГу православие конзисториге ^калац): На основу закона уведених 9. Септембра 1853 год. постош сада у Београду 1една римокатоличка и гевангеличко —‘ протестанска општина. (Продужиће се.) Краткн нзвод црквеног устава за све недеље н празннке ореко целе 1870-те годиее. Нравило на три Јераха 30-ог Јануара. На вечерњи На Г^и Е03зкл\а: стихире светима на 8, слава светима и ниње богородичен: Кто теке не оукллжитг: Вход,