Pastir

92

тенство налазило, кад Ге садањом тарифом свештеничко етање поправљено, твг ће лако моћи растумачити у напред шла би било од веће тариФе. Вредно Ге знати, коги су Гош свештениди противни плати систематичноГ. Свештеници кош су оставили парохшу, да неби само у непрестаноГ завади с парохиГанима били, око наплаћивања своге заслуге, па добили места у каквоГ конзисториш те од плате живе, — устаГу против оних кош плату траже, па Гавно говоре, да с платом свештенив одвоио би ее од народа, и неби вршити био у стању оне дужности и пастирске наставе коГе данас врши (нли би требало да врши?!).... Заиста, само из простог погледа на положаг таких лида, увиђа се неиетинско заузимање или погрешно разумевање положаГа парохталнога свештенства. Непоречна ге истина, коги нема с домом парохиганина никакве мешавине, никаквог посла, никаквог по дужности саобраћаГа, као што Ге плаћени систематичном олатом евештеник при конзиеторшама или уопште чиновник, разуме се да ће он спрам народа бити еасвим неутралан у свима његовим пословима. коме ниГе стало до тога, хоће ли хришћани ићи у цркву или не, хоће ли светковати празниве дркком установљене, хоће ли напредовати у побожности и уморалности, хоће л умети да се прекрсти, хоће ли како летину радити и т. д. оп може и незавирити ни у гедну кућу њему несвоГствену. А парохиГални свештеник хоће л неће л, удужности му Ге да у кући парохиГанина врши сва свештенодегства, кога се ма у ком дому деее, ова! чађав или димљив, непочишћен и задахљив. Кад уђе у кућу свога парохтанина, неможе тек да се обрне, па да изађе, неможе да буде као званичник у канцелариш за готовим столом, већ мора причекати ако Ге свећење водице, да се сиреми стол, или синша, да се донесе тазе воде, босиљка, да се запали свећа, доне се кадионица, тамган и све што треба, коге не-