Pastir

да нас свагда, нарочито данас, као на дан , кад ге озарио небеском благошћу прве посљеднике своге, озари и нас небеским светом свошм и настави на пут добра, правде и истине, те да тако до скоро у свима суседним нам племенима и народима чуГемо да се слободно и безпрекословено пош благодарна песма „скатуа троицм.“ Амик. /у' Србске Катихезе на осеову сннодалнога катихизиса (Од проте Н. Веговића.) (Продужење.) 0 своГствама вожишм. Бог Ге сведржитељ, он Ге створио свијет и држи га. У томе свогству садржана су сва многа своштва божига. Ту Ге Бог „Гедан“ — „сам од себе“, вГечан, жив, свемогућ, премудар, свезнаГућ, праведан, дуготрпљив , милосрдан — свет. ДГеца овако припремана имаду доста поГма о Богу, о ком, мимогред буди речено, Србин радо мало говори. „Њпе Бог на врби свирала!“ — То Гош као посебан предмет и даље у Катихизису „малом“ обделавати, звало би се нагвишу светињу а код Србина необзирно проФанизовати. То Га не могу радити, нити другом свгетовати. У мопн „РучноГ катихетики“ (Карловац 1863.) Га сам своГства божига обделавао на шире управ за љубав нашиГе оословица, да подсгетим на то благо наше србско. Овђе сад има тога довољно код различниГе задаћа у примГеру. А биће о томе и даље прилике говорити. Хош нешто. Да 1е наш Платон у своме Катихизису „средњем“ мгесто своГетава божиге (тромо изведено) од литургике онолико папиГера употребио, те би то више вршедило. — Само не од бГеде радити, или — робски снимати са њемачкога подлиника Тако на страни 6. пита се: „шта Ге Бог?“ А и што би то друго могло бити него несмисао