Pastir

257

назива у св. писму „Слово“, „Господ“, „премудрост.“ У цркви шева се: „свГати кргепки“ — „Гединородни сине и слове божиш.“ Ово Ге лице сишло на земљу да нас искупи. То Ге Исус Христос. У символу овако в1еруГемо: „И у Геднога Господа Исуса Христа, сина божигег, Геднорођеног, кош 1е од оца рођен при1е свигу вгекова. Виђело од виђела ( Бога истинитог од Бога истинитог, рођеног, не створеног, Гедносуштног оцу. С њиме ге све стварано.“ „Рођен од оца“ — то ге лично своштво Бога сина. Бог отац нте рођен, него 1 е сам од себе; Бог син 1е рођен а ниге сам од себе. (Ово овђе само због увгерења мога и због досљедности богословске, а дгеца толико не схваћаГу!) Узрастно! дГеци о Богу сину ваља много библта. „Овсћање Спаситеља лрвим људима“; „трошца код Аврама на иуту у Содому и ; „лророци казугу за Месшу. и — Згодно се намгести овђе АриГева герес, те се око тога лако казуге прва повГестница хришћанска. Страдања обележе се разумљиво са животом св. СтеФана првога мученика. А из повГестнице аустртанске казати какове су све вГере с нами у овог држави, те нагласити „унитаре.“ Ово Ге нека врста од артеве Гереси. Унитари наГвише живу у Ердељу, по народности су Мађари и „Шикуље.“ — А обред им Ге наГближи „луторанима.“ Све остале вгере (осим жидова) у царству слажу се с нама у овом догмату! Тако исто казивати и о Херменима. Ови се крсте са палцем сложен са два задња прста, непризнаваГући равну св. трошцу. (На првим листовима нашега „Часловца“ имаде о томе). Њемци се крсте са палцем самим. — Латини са пет прста, што су узели од римске цркве Хрвати и покатоличени Србљи. — Нуторани и Калвини немагу тога обичаГа. Уз то ваља казивати и различне народности у овог држави. Народност се не мГери по земљи у когог живимо , него по крви — Гезику. Славени еу наша крв. Србљи живу