Pastir
277
другог бремена, осим овога необходног: уздржавати се од идоложртвенога, и крви и удављеног, и блуда. Хранећи ово. добро ће те учинити. Будите здрави! Са овим послањем Павле и Варнава праћени Худом и Силом, вратили су се у Антиншпу. Вареава Ге опет узео сапутника себи свога нећака Хоана Марка, кош Ге њих оставио у Памфилиш за време првог проповеднишког путовања. — Сабореко послање имало свога дештва у антишхиГског цркви, Гер у Д1еГан. апост. (15, 31) велн се: Кад су они добили писмо, то прочитавши, радовалн су се овоме наставлењу. Худа и Сила, будући су такође пророци, речитошћу слова саобштили су наставлење братиш и утврдили их. § 3. Друго лроповеднишко путовање Павлово 52—54 по рожд. Хр. 1. По повратку из Херусалима Павле и Варнава живели су у Антиохиш учећи и проповедауући, загедно са многима другима, слово Господње. По неком времену Павле рекне Варнави: хајдемо онет да обиђемо браћу нашу по свима варошима, у кошма смо проповедали слово Господње, да видимо како се находе (Д1е1ан. аност. 15, 35 и д.). Младе малоазиГске цркве шш су врло потребовале наставлења и утврђења у вери; жедећи прибавити им и Гедно и друго, Павле и Варнава решили су се на друго проповеднишко путовање. Варнава Ге хтео опет узети себи као сапутника свог нећака Хована Марка, но Павлс из све снаге успротиви се томе, Гер их Ге Марко оетавио у ПамФилиш у време првог путовања (Д1е1. апост. 13, 13). Усљед тога између обошце апостода, кош су се досад заГедно трудили у делу господњем, догоди се размирица, те тако се раздвоГе. Ово раз1единење ниГе дуго трагало, Хер, као што Ге писао Павле на неколико година' после тога у првом послању ХСоринћанима, ои 1 е опет био заГедно с Варнавом (1. Кор. 9, 6. ср. Кол. 4, 10 и д. 2. Тим. 4, 11). У рукама божишм ово раздвогење било 1е поводом к шш већем распространењу царства божига. Вар-