Pastir

308

Ге изчекивао на Тимоти1а и Силу. Преко свошх пратиоца, кош су се враћали у БериГу, ок Ге поручивао да му дођу што могу пре. Но обилазећи варош ово средиште људске образованости и видећи да овде има идола више но ма’ гди, „смутио се духом.“ НиГе могао одољети свотоГ ревности , ко1а га ге нагонила да проповеда о ономе кош саставља праву мудрост за залутавше и истинито спасење погибавагућим. Не само да 1е проповедао у синагоги гудеГима и прозелитима, но 1е и на пиГаци проповедао незнабожцима, препирао се с ФИЛосоФима епикуровог и стоичког учења. Хедни смеГали су се и говорили су с подсмехом: шта хоће ова! брбљач?“ 1ер Атињани , каже св. Нука, патрадиге бавили су се у говору и слушању чега год новог. Зато су н одвели Павла на узвишеност где Ге било место суђења атинског у ареопаг. Овде 1е Павле говорио проповед пред скупљевим Атинцима. У тоГ проповеди лепота и Финоћа на чудан начин биле су сгс дињене са релиђиГозним дубокомислигем. Проиовед ова показуге наглепши примерак његове апостолске мудрости и леаоте говора. Овде су неки одма придружили се апостолу, продужили су слушати и даље његово учење па и примили хришћаиство. Међу њима била Ге Гедна знатна жена коГа се звала Дамар, и члан ареопага Дионисите, коти 1е, како вели предање, био први епископ у Атини. По свот прилици у Атини придружи се апостолу Тимотите; но Павле бринући се о тесалоншскот цркви пошље га опет тамо, да утврђуте хришћане у вери, и тешио их те у патњама коте су морали да претрпе (Тесал. 3, 1 — 2). Из Атине Павле те отишао у Коринт (Д. апост. 17, 11—18, 1). 8. У Коринту Павле те одсео код тедног хришћанина, од тудета, кош се звао Акила родом из Понта, и коти те као и Павле градио чадоре. Акила те пре живио у Риму; но кад те 52 године по р. хр. император Клавдите издао указ (едикт) котим су се протеривали из Рима сви тудети и хришћани, коте су (хришћане) сматрали да су нека особита