Pastir

310

проконзул ниге сматрао за потребно да то прекрати. Ово предузеће, коге ГудеГима не испаде за руком, дало Ге Павлу у толико више спокоГства те 1е продужио делање сво!е у том месту (Д. апост. 18, 2, 17). 9. Пошто 1е Павле већ пробавио неко време у Коринту и околини његово!, прпповедаГући еванђеље, дође му из Тесалоника и Тимоти1а (Д1е1ан. апост. 18, 5), и 1ави му у каком 1е стању тамошња црква. Вест ова, и ако 1е у неколико била ут1ешава1ућа, ипак Ге забринула аиостола. Учење 0 другом доласку христовом да суди, наГвише 1е узнемиривало и у заблуду уводило тамошње хришћане (ср. Тесал. 5, 1 —19 и д.). Без сумње 1е Павле у сво1о! изусно! проповеди тесалонићанима, да им пробуди надежду и да их подкрепи у страдањима, више 1е пута говорио о доласку христовом. Но како му с 1едне стране, ништа шне откривено било о времену тог доласка (Марк. 13, 32), а с друге стране гледагући на будуће, црква свту времена чинила му се као нешто 1едно целосно, то 1е он можда говорио о другом доласку христовом као да нше баш далеко , и да ће он и његови сувременици доживети до тога времена (ср. 1 Тесал. 4, 14, 16). То ге дало повода двоумлењима и маштавим представлењима, тако да 1е Павле сматрао да 1е потребно написати тесалонићанима посланицу. Тако се по!авила прва посланица Тесалониканима , ко1е 1е и иначе прва посланица ко1у ми имамо од апостола, и може бити наГстариш спис новога завета. Но маштавна уображења о другом доласку христовом нису била уништена овом посланицом, но на жалост 1ош се угачала. По1авили су се у цркви људи, кош су уверавали, да су добили откривење да ће врло скоро бити други долазак Господа. Узима1ући за доказ погрешно тумачење речи апостолових, ко!е 1е он говорио кад 1е био у Тесалонику, 1едан 1 е чак тако далеко зашао да ге саставио посланицу под именом павлове посланице, и ко1а им Ге потврђивала њихова очекивања. То 1е дало повод апоотолу да