Pastir
335
време само оне, на ко!е су се нротивниди папства одупирали, кад су хтели доказивати истину свога учења, то остале књиге , ко1е се нису тицале паиства, могле су Гош довољно добро да се распростиру и у то мрачно доба хришћанске исторте. Номипалисче и реалисте, томисти и скотисти у тог истоГ римско! цркви видили су безпрекидно узаГамну борбу незазирући ни наГмање од инквизитора и недаваГући на цензуру свога сачинења. На последку да би се угушила свака слободна мисао, коГа Ге противна интересима папства, Гавља се у 1501-воГ години закон „о књижевно! цензури.“ Идућим бро1ем ми ћемо се повише зауставити на овом Факту, те да кажемо какав 1е покор произвела та промена односно слободе мисли и говора. (Продужиће се.)
0 еазорејегаа. Има већ више година од како се ге нека нова секта под именом „назорегска“ у Угарског распространила, и што Ге наГчудноватиГе досада се врло мало знаде о томе, коГе прави основач и покретач поменуте секте? и у чему се управо састош њина исповест? Ха сам се са више назореа разговарао и испитивао их о њиног исповести, али врло сам мало могао од њих дознати. Ових дана доспе ми до руке „кратки нацрт назорегске исповести“ *), зато ћу преко овог цењеног листа укратко навести главне тачке назореГске вере, и потруди ћу се да укратко са светим писмом овим непобедљивим и неизцрпљивим источником побиГем њина Геретичко и неосновано веровање, Гер они поред све њине побожности и уображења да су прави посљедоватељи Христови, одступише од учења христовог и апостолског и блудећи по тами празвоверица сами незнају шта управо веруГу.
*) Штанпан у Сегедину 1869. год. на маџарском Гезику.