Pastir
357
сво1е прехемнике, ради проповедања слова божчГег и свршавања таши. А да су апостоли заиста рукополагали Епископе и свештенике сведочи св. Хев. и ап. Лука у дГеГанигу ап. глава 8. говорећи: „Тогдл нозложишд рг(цкнлнд, и прУдшд дг^ХД скатдго.“ Христос спаеитељ Ге апостолима рекао: „Шедше ндгЕитс ксд дзики,“ апостолима Ге Гединима дао власт решити и везати грехе по речма св. ХеванђелиГа. блика аш,е разрћшите на земли, будутЂ разрћшена на небеси;“ апостолима 1е на таГно! вечери свогог Христос рекао: „с’|’е ткорите К 2 мое коспоминлт'е.“ Апостоли су дакле ти таганствени свећеници кош примише власт од самог Христа проповедати слово божиге, и вршити таше; а почем су апостоли рукополагањем сву власт коГу су од Христа примили, свошм пре1емницима предали, зато Гедини само правилно рукоположени свећеници таше свршавати могу, а нико други. ТаЈанствено Ге свећенетво установлење божиге, и нееме сваки богобоГазљив и добродетелан човек вршити дела свештеничка, само они могу свештена дела свршавати ко1е Бог на таГ узвишени чин позове; ти смеду проповедати и крстити и остала свештена дела одправљати по речма св. аностола: „ииктоже секћ слмз тг >10 честг прУдти можетг, токмо зклни отг Еогд.“ А да заиста несме еваки жртве Богу приносити, и да за то дело мораГу бити лица самим богом изабрана уверава нас н Дух свети у дГехану апос. гл. 13. говорећи I „отдћлите ми кдрнлкг> и слклл нл дћло, нл неже призклхг ихг. Гогдл постикше са и помоликшесА, и козложише рг(ки нл та отпг>Стишл ИХ 2 .“ Из ових речи самог Духа бижиГег видимо да Ге сам Бог Варнаву и Савла за таГанствене свећенике своГе изабрао, и да су тек после рукоположења примили власт проповедања и ташодГеттва. Само дакле од Бога избрана и правилно рукоположена лица имагу власт чинод1ествовати, а не звана од Бога, и по установи апоетолског нерукоположени ни под кошм начином несмеГу евештенодГеГствовати. Ево вам Гасна доказа, ви назови по-