Pastir

404

свошх небесних висина и да његови свети анђели опроводе њихову литигу. Но како ли се овде, па у опште и свуда по селима носе литиГе (крста)?... Да чуГете! У очи дана, када ће се носити литиГа, несвршава се вечерња у општинском дому (говорим за села где нема цркве) а тако исто ни гутрења сутра дан, гер сељани не ће да узму у помоћ своме свештенику Гош ког свештеника или бар Гедног учитеља, кош би с њиховим свештеником могао правило свргаити, богећи се да не би што год платили. Те с тога надлежни свештеник на дан празника дође сам код оиштинске куће н то тек око подне, гер до овога времена нико и не излази под заиис зато, што дотле сваки гледа домаће поелове, и тек кад ове посавршуге , онда почну и то само момчад и девоГчице долазити , а од старишх људи баш нико што — но — реч ни мукаГет, као да се њих ова богомоља ништа нетиче. Пошто се приличан броГ деце искупи и пошто свештеник укратко сврши правило под записом код општ. куће, крене се ова трупа деце у поље таквом брзином, да се у њиховом трчању догађаГу свакоЈаки призори. А и како не ће 1 адна трчатн , кад мора да обиђе сво поље, шпе у обиму често заузима по 3—4 сата хода? Кад се дође у поље на запис , у место да сва деца стану у ред па да прате молитве коГе се ту читаГу , она се разиђу по каквоГ ливади или по потоку. Ту се чу1у песме световне, ту се чуГе врисак, ту се свађаГу па више пута и потуку. Збиља, мислите ли да и свештеник заГедно с овом де чурлишм трчи преко поља? Хест, и он трчи и то на коњу; Гер кад би он све до краХа пешке издржао, морао би доцнше одболовати; 1едно што деца неиду уредно и лагано, а друго, што скоро свако село има нагмање по 7—8 записа и то по целом пољу и виноградима раштрканих.