Policija

34

Држава у свом сопственом интересу ово несме и даље трпети, већ мора повести озбиљна рачуна да и муслиманска деца добију кроз ове постојеће школе све потребно трговачко знање, које ће их спремити за будући живот. Ми морамо живети животом којим се живи у културним европским земљама, а никако гредети стопама једне пропале земље и једне генерације са назадњачким и фанатичким појмовима, да не рекнемо и са извесном тенденцијом ка непокорности и непоштовању закона и уредаба земље у којој би хтели да дају тон, наслањајући се само на ту околност што су у већини у појединим варошима на Косову и у Метохији.

А шта да кажемо са чисто законске тачке гледиште о 85 364. казненог закона, који изрично налаже да се казни у новцу од 10 до 50 динара који у вароши или у селу у недељне дане, као и на први дан Божића, на Богојављење, на Св. Саву, на Велики Петак, на Спасов-дан, на Преображење, на Ваведење и свима народним празницима, који су у шематизму црвеним словима обележени, држе отворене радње и дућане 2!

Не може се рећи да зато муслимани затварају петком и да је законом предвиђени недељни одмор загарантован тиме што се петком не ради и што се на овај начин одредбе, које су донете да заштите радничко здравље и њихову радну снагу, заштићавају на тај начин што су радње затворене у данима верских празника тамошњег живља — сопственика радњи, а ово ево зашто: зато што се незна по ком закомском пропису треба казнити сопственика радње, који отвори петком и на тај_ начин не допусти радничком особљу употребу законом предвиђеног недељног одмора.

Са изложеног мишљења сам да би се најскрупулозније требало придржавати постојећег законског прописа за хришћанске — српске радње и према муслиманским радњама, јер се објашњење Господина Министра са Социјалну Политику не може усвојити зато што спутава државну надзорну власт у извршењу постојећих законских прописа и одредаба о којима је ова дужна првенствено водити рачуна.

Све донде док се 5 364. кази. закона не измени и не донесе други на његово место, који би послужио за основицу у кажњавању оних муслимана сопственика радња, који иду намерно на то да што више експлоатишу радну снагу својих