Policija

ПОЛИЦИЈА

Година ХЕ СВЕСКА ЗА МАЈ 1924. Број 9. и 10.

0 АДМИНИСТРАТИВНИМ СУДОВИМА И ЊИХОВОЈ НАДЛЕЖНОСТИ У ОПШТЕ И КОД НАС.

— Наставак —

5. 4. Ограничење принципа независности административне влдсти од судске.

Видили смо, да је услед принципа независности административне власти од судске било потребно стварање административних судова, надлежних за решавање спорова који се појављују између појединаца с једне и административне власта с друге стране. Значи ли то, да редовни судови не би смели бити надлежни за решавање ни једног спора, у коме би једна парнична страна била административна власт 2

Овако постављено апсолутно правило било би претерано и без сврхе, јер административна власт као таква у питању је само онда, када она доноси акше власти, а не и онда, када обавља оне акте, које је способан да обавља и сваки појединац. Права административне власти не смеју се преувеличавати, јер њој је потребна независност једино када интервенише као јавна власт. Зато, када она обавља неке акте као приватно лице, не може бити озбиљних разлога да се њен рад не подвргне назору редовних судова.

Творци француске револуције нису ово схватили или, што је вероватније, нису хтели да схвате, те су принцип независности административне власти од судске спровели до крајњих граница. Револуционарни су закони били решили да се сви спорови, у којима је странка административна власт, чак и они који настају као последица неких приватноправних аката, изузму из надлежности редовних судова. Узрок за овакав поступак могу објаснити једино тадашње политичке прилике у Француској. Господари револуције хтели су спровађањем независности административне власти у овој форми да униште

„Полиција, 1