Policija
= 589 —
великога жупана, овда он може да наступа као друга инстанца: и напротив градских полицијских дирекција. Тиме ће се одржати поступак, а уједно спречити и нагомилавање списа у врховном полицијском надлештву, који по својој нарави. под то надлештво не спадају,
У детаље овога законског пројекта нећу се упуштати,. само хоћу одмах овде да наведем, да се небих сложио ни стиме, да се Зен Пи уреде код врховног надлештва уз Министарство, јер оне спадају полицијској власти. [1 молбе.
Како разабирем из реферата господина Алимпића о радовима око доношења новог полицијског закона има како сам то и горе споменуо још и једна четврта основа о организацији полиције, израђена у министарству самом, но какоова није достављена полицијским властима, а многа знања нигде ни обелодањена, вемогућно ми је да се овде на њу осврнем, то више што ми нису познати ни основни принципи, којих се ова осаова држи. |
Након свега горе наведенога хтео бих да у неколикопотеза још изнесем каква би имала бити по мојем мишљењу организација полиције у нашој држави односно што имаде. да уђе у нови закон о организацији полиције.
Што се тиче послова полиције односно њене задаће,. требало би да се закон ограничи само на једну општу дефинацију полиције, која треба да остави места и за специјалне: дужности, које се у нас у појединим крајевима полицији стављају. Та дефиниција могла би изгледати од прилике овако:
„Прва и главна је задаћа полиције, да осигурава јавни мир и поредак, да скрби за сигурност државе те за личну и имовинску сигурност особа, препречујући повреде закона и изналазећи починитеље тих повреда те: приводећи их у руке правди.
Осим ове главне задаће може се специјалним зако-
нима и уредбама ставити у дужност полицији вршење и
других специјалних задаћа“.
Друго што би имало да уђе у организациони полицајски закон било би одређење односа полиције напрама другим гранама управе и напрама самоуправним телима. Овде би ваљало констатовати, да је вршење полиције грана државне.