Policija
== 256 —
општа управа па и полиција бити пак организована тамо, гђе постоји самоуправа градова (злан 27. закона о општој управи) гђе дакле нема среског поглавара, то је засебно питање и погледом на решавање тог питања, ја сам сагласан са Др. Густином. Устав у члану 96. има наиме одредбу, да ће се „о управи и самоуправи градова донети нарочити закон,“ Да ће државна власт то уредити, како одговара њеним интересима, нема сумње. Законску подлогу за то има у петој споменутој одредби Устава.
Него вратимо се предмету. Да су ствараоци закључака
„Комесаријатима и комесарима“ имали дакле на уму горе разложене одредбе Устава и закона о општој управи, они не би били створили оваквих закључака, Него би били гакључили једносласно, да се комесаријати укину, а њихови послови предаду органима опште управе, који по закону о општој управи постоје. Једино по изложеним тачкама државне границе и удаљенима од сједишта среских поглавара њих би требало реорганизовати у Кррску испоставе по члану 20 закона. о општој управи,
Кад би подржаватељи „Комесаријата и комесара“ хтјели ипак да истрају на својој погрешној интерпретацији другог дијела члана 18. закона о општој управи, они су бар морални већ до сада подредити „Комесаријате и комесаре“ територијално надлежном великом жупану, јер последња алинеја члана 24, закона о општој управи несумњиво јасно одређује:
„Сва посебна надлештва опште управе, која су непосредно потчињена министарствима (а то је случај са „комесаријатима и комесарима“ (потчиниће се Великом Жупану, чим започне обласна управа своје пословање и вршиће своје послове у оквиру обласне управе.“
Нема никакве сумње да сам у праву бар за ову последњу тврдњу и да је она правно довољно образложена, Питање је ово актуелно. јер је обласна управа започела своје пословање.
Да се ово већ до сада није извршило, разлог је међу осталим и у овоме;
Колико законодавна толико и упрввна пракса у нас показује послије рата тенденцију, да круг рада политичких власти [. степена стегне. Не вјерују, изгледа, у њихову способност“