Policija

— 931 —

ми у Београду радовали да су ам улице калдрмисане асфал"том, дотле се у Паризу шофери чбуне противу асфалтне валдрме и оштро протествују када «се предузима асфалтирање улизца, које још нису покривене таквом калдрмом. Они тврде да зпри најмањој киши па и зали„вању улица, при кочењу ауто-мобили клизе било у напред "било задњим крајем, те им је неки мањи судар услед јаког "саобраћаја неизбежан. Ради тога

они чак прете једном мером

која је за велики париски сао"браћај врло незгодна. По сао"браћајном закону одређена је смаксимална брзина али не и "најмања, па они мисле да иско. тристе ту празнину у закону и жада почне киша сви да миле "брзином од 4 км. на сат. За то не могу бити кажњени а кре. "тање би било загушивањем у главним артеријама града готозво онемогућено. Поред тога по “саобраћајном закону тералац мора бити увек господар сводјих кола при управљању и они "налазе да им баш та одредба даје право, да иду сасвим лагано и избегну на тај начин могуће сударе.

Жртве велико варошког «саобраћаја. 22.000 лица, управо једна дивизија, нашла је смрт у Сједињеним Државама у току

1924. год. у несрећним случајевима на путевима, а број рањеника достиже 660.000. Дакле сваке године у Сједињеним Државама губи се у људском материјалу колико у најкрвавијој битци за време европског рата. Ипак тамо нема аутофобије и не називају аутомобил „човекоубица“ како су већ почели неки листови у Француској и Италији да га називају. У Америци знају да терају аутомобил сваки трећи човек и свака четврта жена. Тамо је аутомобил узео толиких размера да су сви рекорди у аутомобилизму тамо тучени. Форд су најјефтинији аутомобили на свету — само 290 долара — рекорд у јефтиноћи. Фордове фабрике у Детројиту превавишле су дневну производњу од 7300 комплетних аутомобила дневно — рекорд у производњи. Рекорди у скупоћи, угодности кола, путевима, саобраћају, гаражама, броју шофера донели су природно и рекорд у броју оних који плаћају главом ове друге рекорде.

Контрола новина у Америци. У Америци не контролишу новине полицијске власти као код нас, већ то чине поштанске власти. Оне су у стању и да забране растурање кога броја, ако би било закон-

3%