Policiski rečnik : Knjiga treća M — Š

ивних аката и предузимање остаих потребних мера за правилно функционисање послова у повереим им ресорима. Ови акти и ове мере "односе се на чисто унутрашњу службу ресора, и имају за циљ а. административну акцију ставе у покрет и упуте је правилним путем (давање директиве у раду, инструкција, наредаба и т. п. подручним надлештвима и органима; надзор над њиховим радом, избор орстана ит. MU):

6) Издавање административних ахата у правом смислу те речи: решавање конкретних случајева – поводом примене закона, издавање наредаба општег карактера и т. д.; в) Административно-судске функције: решавање по жалбама против, одлука нижих · власти, изрицање казни над државним службенициJa HT. UL

2. Садејствовање министара у акотима. Краљевим предвиђено је чл. : 2.54. Устава. (В. Краљ).

ay

ли Слободан Јовановић (Устав-

не само у управним актима кра_ љевске власти. Њихов се према_ потпис тражи за акта законодавне власти (н. пр. проглашење вакона), за акта судске власти (на 2 пр. постављање судија, давање помиловања), за акта која се не могу обележити као акти ни ваконодавне ни управне, ни судске власти (на пр. давање ордена). · За све те акте премапотпис мини_ стров исто је тако потребан као и за акте управне власти, (на пр. постављање – чиновника). Министарска одговорност не покрива само писмена акта Краљева које је министар премапотписао. „За све Краљеве чине, усмене или пи-

„MunpucTpH caje:cTByjy, — BE-

но право, стр. 358) — у свима, а

Мин

смене, премапотписане или. непремапотписане, као и за све његове поступке од политичког значаја, одговара надлежни министар“ (чл. 54. У.) Министар одговара на пример за ~ једну

Краљеву здравицу, за једно Кра-

љево давање аудијенције и т. д.

Према природи Краљевог | акта,

министарска одговорност може би-

ти чак кривична, а може бити само политичка; главно је да за сваки

Краљев акт пада одговорност на

његове министре, без обзира на

то да ли су они формално у томе акту учествовали. Да Оби се одго-

ворности ослободили, министри и-

мају само један начин — 4 TO

је давање оставке. Пошто по У-

ставу Краљ не ради сам, него ув

садејство министара, то се узима;

да он ради уз њихово садејство и

онда, када садејства у ствари не-

ма. Одговорност министара везана је за министарску функцију као такву, без обзира на личне поступке министрове; из тога разлога, скидање одговорности није могућно без напуштања функције.“

Одговорност министара. По чл.

91. Устава: „Краљ и Народна Скупштина могу оптужити министре ва повреду Устава и земаљских закона учињену у службеној дужности“, а по чл. 92. министар може бити опа оптужен како за време трајања своје службе тако и за пет година после одступања.

За суђење министрима надлежан је Државни Суд, који сачињавају: шест државних саветника и шест касационих судија, које свако од ових тела бира коцком у својој | пленарној седници. Државном Суду, председава председник Касаци- | оног Суда (чл. 93. Устава). 28

Поступак при оптужби, ислеђе њу и суђењу министара прописан