Povlačenje srpske vojske ka primorju i osnivanje "intendantske baze" u Draču i Skadru

20

јале насумце трпали у вагоне и упућивали у одређен= места без спроводника и спроводних докумената. Али општи хаос који се највише осећао на преоптерећеним железницама због нагомилавања целокупног возног парка у Сталаћу и Крушевцу, био је сасвим укочио слободу маневрисања на дотичним станицама, те се није ни чудити, што је многа роба отишла онамо, куда није била ни упућена, јер су и железнички паркови били уклањани испред непријатеља с пуним товарима. Сва је забуна била у томе, што је саобраћајна служба била у рукама нестручних људи.

- То је наша стара, неопростива мана да у рату радимо усупрот начелима целисходности. Уместо да нам баш тада сва уређења дејствују апсолутно уредно и тачно, ми то све деградујемо на степен необичне неуредности. Тако: особље у штабовима обласних организација (окр. и дивиз.) које је у административним лословима било извежбано и потпуно упућено да би за време рата чинило оперативној војсци неоцениве услуге, било је листом мобилисано са [, П. па н Ш. позивом, и замењено је новим, у пословима потпуно неупућеним. тако је исто учињено са улрављачима и стправљачима саобраћајне службе: са стручним раднецима домаће текстилне индустрије, и других професија, те је војска морала чешће трпети осетну оскудицу У најбитнијим потребама, — све због неразумног потцењивања неборачких улога и услова у служби оперативне војске. Ваљда се сматрало да стручни органи у помоћним (неборачким) установама немају никаква утицаја на задобивене победе, па стога да те послове могу вршити и проузроковачи »неуредне услуге« и »борачке голотиње«!2 Све су то били греси наше организације

Сола

за рат. У главном, тек 15. октобра главна интендантура је једва прикупила податке и могла утврдити да је евакуи-