Povlačenje srpske vojske ka primorju i osnivanje "intendantske baze" u Draču i Skadru

24

Изгубивши сваку везу са Врховном Командом на „Рашки, још од 22. Х, јутра, кренуо се главни интендант 194. Х. у + часа по подне са ађутантом (г- Ж. Ивковићем адвокатом из Ваљева) и шефом профијантског одсека (капетаном г. Стаменком Младеновићем) једином од_ступницом,. путем кроз Јанкову клисуру, преко Куршум„лије, Приштине, Косовске Митровице на Рашку, где је „приспео 26. Х. 1915. у сумрачје. __Са каквим се тешкоћама борио главни интендант у извршивању одређеног му задатка за време од 18.-24. Х. по подне и какав је успех постигао, најбоље ће се вндети из његова извешћа, које је 27. Х. поднео Начелнику Штаба, а које гласи:

»Начелнику штаба Врховне Команде. — Наредбом начелника штаба од 17. октобра 1915. Обр. 23.444, која је примљена истог дана у 2 часа по подне, наређено је главном интенданту да у року од 3 дана евакуише безусловно сву храну из Крушевца у Блаце и Куршумлију, а из Краљева у Ушће, Баљевац и Рашку. Стање слагалишта у тим местима било је тога дана у интендангским потребама:

у Крушевцу 336 вагона и у Краљеву 59 вагона.

Сем тога, на дан 18. истог месеца, јавило је саобргаћајно оделење Врховне Команде са ОСБр. 6624 да је на разним железничким станицама дуж целе пруге железничке залутало разних интендантских потреба у 228 вагона, јер вагони нису били »упућени правилно«, те су се означеног момента нашли на местима, где нису могли бити истоварени.

Ради пречишћења тога питања, учињен је одмах распоред и дате диспозиције за упућење тих вагона куда је требало, при чему је дошло на Крушевац 8 вагона, на Краљево 99 вагона, а остатак на Ђунис и Прћи-