Pozorište
ан ПН прави падина.
вери Не а
Но а КИ И Па 4
РАМЕ У АВАЛ
аи па аи а саА 0 ИРИНЕ ЕВА ИН ОНННРИН
дине типове; али нисам казао, да, све. те црте морају бити потпуно на броју, савршено развијене, или да осим њих не може доћи још која, ма и противна црта, У природи свуда има, прелазака; ништа није ни сасвим сјајно, ни сасвим тамно. И најбољи човек може кадкад да поклизне; и зликовац може кадкад да учини добро дело, За то је нужно, да се води тачзан рачун, да се бележеи добре и зле стране, па кад се све скупи, и једно од другог одбије, онда се показује резултат, позитиван или негативан. Човек није ни анђео, ни ђаво, а још је покојни Сечењија, казао, „да он ни анђела не држи. да је са свим бео, ни ђавола, да је сасвим црн; за анђела вели, да је мадо пепељасте боје, а Ђаво да је Јако „црномањаст,“ "А сад да се вратимо на ствар,
Према свему, што је до вад речено, можемо оценити, колику вредност имају за историју врпоког позоришта сви до сад познати нам податци,као и они, који ће сетек доцније покупити,
Вредност ова, има, се ценити према томе, у колико су позоришне представе, 0 којима је кад реч, биле почетак новога развитка, нодве епохе позоришне, или су биле само ре-
(Наставиће се.)
пау са Ста ст а
петиције пређашњих еличних радова, | Сваки је почетак овде важнији од репетиције, а међу репетицијама важнија, је старија од доцније, | Ми имамо и дан данае представа са де- | | цом, као што их је Јелисејић давао пре 87 го- | дина; али се те слабо где и спомињу изван о- | нога места, а. Јелисејићеве имају општу вред- | ност за сав народ, и брихљиво разбирамо и за | најмањ податке, ј врто беше први покушај, — | Ми имамо и данданас дилетатнских представа, као што их је давао Вујић пре 61 го- | дине; али их не пратимо с оном пажњом, с ко- | јом разбирамо за Вујићеве прве пок ушаје— | Ми имамо и дан данае приватних глумачких | дружина; али њиова радња није од толиког | интереса, за сав народ, од коликот би н, пример | било, да нам се расветли она, епоха, кад супре | 80 и више година били први покушаји за образовање приватних глумачких дру- | жина, и јер већ бројимо око 14 година, одкако се вод нас ради на самом вршку позоришне пирамиде, на народним позориштима, Доцније репетиције важније су од старијих | само у том случају, ако бу послужиле | као моет за прелазак из једне епохе у | другу. |
(Наставак.)
448. „Свуда ли су тати,“ шаљива игра у 1, чину, од Штиква, превео (, Димитријевић,
"449. „Омушењак,“ лакрдија у 3 чина, од Нестроја, превео Ј, Фрајденрајх, |
450), „Секо, нећеш далеко ,“ 83 чина, од Кајзера, превео Маснец,.
451. „бупруг и нежења,“ шаљива игра у 4 чина, од Кубића,
452. „Струенве,« од Х, Лауба, превео (, Димитријевић,
458. „Свинтин оракуљ“ шаљива игра у 1. чину, од Фелда, превео А, Мандровић,
454. „Сиромашни маркез,“ позоришна, игра у 2 чина, од Диманоара, превео Др. Д. Деметер,
455. „Сељак Гаван,“ позоришна игра у 4 чина, од Ке Бирхифајферке, превео (. Димитријевић.
| ГРАЂА ЗА ИСТОРИЈУ СРПСКОГ ПОЗОРИШТА, | |
жалосна игра у 5 чинова,
|
шаљива игра у |
456. „Слепарија,“ шаљива игра у 2 чина, од Лабиша, превео А, Шеноа, |
457, „бол брака,“ шаљива, игра у 1. чину, од | Гернера, превео (, Димитријевић.
458, „беда влас,“ шаљива игра у 1. чину, написао Октав Феље, превео Асангер,
459. „Стан с покућетвом,“ шаљива играу 1, чину, од Гернера, превео С, Димитријевић,
460, „Стари младићи,“ позоришна игра у 5 | чинова, написао ЊВ, Сарду, превео др. Д. Деметер. |
461. „Само мајка,“ шаљива, игра у 2чина,од | (2), превео Шулер, |
462. „Солидан супруг“, ну, од (2), превео (2),
458. „Сејислав,“ драма у 4 чина, од Жигро- | вића,
шаљива игра у 1, чи- |