Pozorište

оком особином, кад сами туђу несрећу проузрокујемо. Извори злурадости“ "често леже у темпераменту, у нагону самоодржања | и у неморалном вавнитању. Изражава,. се отвореним, | ширдким, не ба свим јасним гласом,

ХИ.

Првобитни извор љутини не лежи еамо у на: тој крви. него и у нагону самбоодржања, у заблуди онога, који мисли, е му се хоће да повреди част, право, или да се истисне из његовог положаја, Животињска особина овога афекта по-

0 љутини.

казује се већ у детета, Мажење, самовоља, 90х0-

лост и пре свега. заносно. уображење јесу поточићи, из. којих брзо постаје бурна река љутине, Трајање. и етупањ зависи увек од темперамента,

25284 384

Љутина, може. се претворити у гњев и срџбу,

најлосле у животињеско беснило, које се изра-

жава муцајући, тепајући и грчевитошћу | доносећи човеку и емрт, обмане и искаљује љутину и на мртвим предметима, Сважјањи пратиоци љутине ву: стид од љубљених особа, торко кајање и малаксала, сната. Колерик је најмилија жртва љутине, У сант~

| винику постаје љутина брзо, али се брзо и: стиша;

меланколик задржава је обично у себи; Флегматик бесни јако, али не дуго, када га љутина

| снађе, пролевајући на послетку сузе као жена, · Љутина воли особито. иперболу. дна се из-

ражава, тешким тамним гласом, који је умерене јатине, Нагласци морају бити оштри, 6 немачког: МЕ ТТ, | 4 Слтоћ

—————– крв вс

ПОЗОРИШТЕ У ЕНГЛЕСКОЈ

Ми имамо три стална народна позоришта : у |

Новоме Саду, у Београду и у Загребу. Наше је народно позориште у толико сталио, што пробави неколико месеца у "Новоме баду, а остало време путује'ио народу“ Мноти, који криво ехватају достојанство и задатак народнога позоришта у нашим данашњим приликамама, мисле, ха се тим „сеитањем“ побија важност овом народном заводу. То мишљење пе "ћемо за сада овде побијати, нето ћемо само навести Биглвеку, велигу Ентлеску, за пример против тога мишљења.

Чланови првих лондонских позбришта морају преко лета Да траже ван Лондона. посла, Чим наступи топло време, затварају св лондонека позоришта | а сваки управитељ на месец дана пре тога, одказу је целој својој. дружини, Које мисли задржати, те опет погоди, али тако, да им плата тече | те) кад ке ! позориште. опет отвори. Донде морају се тлу пи протгуривати, како који може, Да је то доста мучно, не треба ни спомињати, Многи глумци“саставе сами друштво и играју на, деобу, |. -

Нека, глумила. Х, енглеских 3 новинама. праштоведа догађај Једнога т ветка, њена тако је занимљива, Д „ћемо. је у пралком изводу саопштити и нашим читаоцима, тим више, што су многе. „ствари на длаку исте,

као и-код "паше пародне. позоришне. дружине,

кад. дутује, по. „брлству,

аковога друштва, Припо |

|

Глумица 'ова "била; је 'са својим мужем код краљевекота позоришта, које поред свега овог свог имена ипак има обичај преко“ лета растуштати севе своје чланове, Као и увек, тако: је било топ 1869. тодине у априлу, идо октобра имали ву глумци одмора, али 'ниву имали плате; Они се разиђу на све стране, Једни одоше тамо, други опамој други склопише два друштва,

"У дружини; у којој је била наша глумица, било је нет мушких и три женске са два детета, И мушки и женски имали су код. нестални друштава неопходно нужно евојетво, да су мора= ли знати ' играти свакојаке улоге, Јунак бид је

у исти мах и Други љубавник, само што је зу

овакизе улогама био дабизван, преозбиљан ; млад: ди комик, који је уз то умео вешто белити и руменити, одликовао се као први љубавник ле: пом тоалетом и лепим певањем љубавних песама; характереки предетављач давао“ је злочинце и племените“ оцеве ;- балетски играч "био је у пантомими добар, и осим тога дао се упо: требити у свакој улози; жомички старац свирао

је у виодину као виртуоз; тратичка, љубавница |

увела је па се он собарицу стара. госпа и нан-

| вна љубави да. играде 6у, све на. (свету, Препи-

саних. улога. (имади су толико, „да Ниву моради нове „куповали, Јунак је имао. одело и давао га је за „половину. деда, од, дохотка на тлаву башка,

' за ву; псе. при а сви новаца И Купиди

урит човек је лопта самд- ·