Pozorište

| = -__-_-__ = _____-_ = | __ - --— = | 17“ ћ ж" СРПСКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ. |Грчић. У Новоме Саду први пут приказана 6. Фебруара 0. т.). („Разбојници“. Драма у 5 чинова, од Ф. Ши- Ово је већ други новитет из пера Вил-

лера, превели Ж. А. Токорац и М. В. Вујић) |брандова,а у преводу Грчићеву, што смо га за Има томе десетак и више година како ни-|980 кралко време с наше позорнице видели. Већ смо овај комад генијалног и великог песника не- | ЕЈ ПА а и Не 5 мачког гледали на нашој позорници, па смо тако | 77 тбранда заслужује, да се и 1 око појако захвални управи, прво на томе, што га је 57 У то С 2 ' ДЕ А Н | опет уврстила у репертоар, а још више на томе, | рак “ - н ПА 00 ПЛАН РА што је уложила сав свој труд, да га достојном при- Јова“ су деца једнога оца: два умотвора подједкаже. И заиста игри глумачкој, и у целинии у поје- оне Е ПО Па - Е па диностима, нема се много приговорити овом прили- | И У | | И Ро ком. Доказ је томе и то, што је наша публика, која, |баш и на а и Е 5 Ћ Је | је иначе јако штедљива у изјављивању свога допа- |. НА. Ји У ОРИ РБАКА дања, изазвала готово све носиоце главних улога. |Јо “ примала и ододцивала — према цели и ска То вече, дакле, било је право славље глумачко, а од! ПА С = || || > | део припада Ружићу, који је Фрањин. | гразен. Са практичне, уџраво Пи РЕИ стра= карактер тако добро приказао и лепо-извео, да | 19 зле не бинм нико могао одрећи лепа уснеха. _ је била права уметничка наслада гледати га и слу- блек ЛЕ 1 УЗРОК ЗОНУ шати. Нарочито је диван био, кад је цртао сли- ||| ОМА с РГ Е У ку страшнога еуда, па када се хтео Богу да моли, | Е 7 11 АИ И ПАО а молитва му не долази на уста. Тако исто ве и о Е ПА И ал ј А да ве већ лешпе извести страх од емрти игри- 0 4518 А И Рон жа пробуђене савести. Ко уме својој природи “ 79 А. 1 | || "са свим противан карактер тако лепо извести: ба ЊЕ о А Ес 1 а пе тај заслужује у потпуном смислу те речи име. ке. Ј | - и Пн НА правога уметника. И Миљковић је Карла прика- | БАРИ ара ПРАСТВРС О ИМЕ РОА ПРВОНА ИЛ зао с пуним разумевањем. На ватра и ње-| само позоришни писци од заната; писци, који гов занос у тој улози загрејао је и занео је и 0 то ПОРЕ 8 15 1 је крајња публику. Он је био и у својој реФорматорској теж- | МЕ ___- ок _“___ њи „ет Вигвет Четег, жејеће Котатеп мегдел“. Л. 77 а спреме и позоришне рутине, Хаџићева била је добра Амалија, Амалија, која само + 7450 је АЛ највише међу за свог Карла живи и умире. Ђурђевић у зло и глумцима и позоришним управитељима. старог Мора изненадио нас је својом добро про- А ЈА 4 8 мишљеном и изведеном игром. Ми бисмо желили, | Уивечи у драмске етокте; они добро познају да и у другим улогама буде тако добар, а да а И ЊЕН Роу бал Ср пшиин то може бити, показао је овога вечера. Добри- пуб лику привлачи и заноби; они су се научили 4 о тоталне калеђер навекно је игром 19 угађати, ма и на штету витих цели; — па својом публику на смех, може бити и нешто ма- | 45 мора бити, они саберу то и КО ИЛ Ру“ ло више него што је требало. Млад глумац Стој- |тином, где им духа не достане. За то је у њичевић, који је по други пут изишао на позорни- ОНЕ Пе а 0 3005 “> по. пер је појава а. показао је у мадој улози | 11906 пресесина опен еријај паран ари Козинскога да има ватре и да сеумеи занети. | посредан 7 И еви остали приказивачи редом: Марковић (Хер-|“ раста, за глумчева уста згодно удешена, ман), Десимировић (Шпиглберг), Васиљевић (Швај- НЕ М. Це НА ан па цер), Петровић (Грим), Банић (Ролер), В. Дим | дениг 4 И РОА тријевић (Рацман), Кестерчанет (Данило) — учи- оцени последњега акта. Тиме они извојују поноли су, по силама својима, што су год могли, у па | зорници и глумцу толико маха над нуоликом, су тако за своју игру стекли лепога признања“ Је занесу, да је и Е еј јој ОДРА у публике, која је са свим испунила позоришну у%о жив интерес целе представе до свршетка, дворану. | а |тиме запну наше живце тако, да нам не даду |ни дисати, а камо ли мислити, и све што нам (Асунта Лвонијзва. Позоришна игра у 0б|остане у нашој власти, то су руке, да у оном чинова, написао Адолф "Вилбранд, превео Јован!заносу тапшемо. Шта ће од нас после бити —

„ 54