Pravilnik za železnički saobraćaj u Kraljevini Srbiji

20)

ног пртљага и за сваки отпочети дан закашњења, све донде, док се пртљаг као загубљен не сматра (6 20). Но ако би путник хтео да осигура већу суму за предајни рок, која би му се у случају закашњења платити имала, онда је он дужан ово доставити отправништву пртљага на пола сата, пре поласка воза, са којим ће, и са којим могу по прописима за саобраћај предате ствари путовати.

Изјава ова обавезна је само онда, кад ју отправништво забележи у признаницу од пртљага. Додатак (возарини), који се за ово плаћа, не сме бити већи но 9 од хиљаду (270) од суме стављене вредности за сваких отпочетих 150 километара, што има пртљаг да пропутује од полазне па до упутне станице, заокружујући га са 5 пара. Најмањи додатак је !'25 динара.

За ово ће опет жељезница платити путнику доказану штету због закашњеног предајног рока, а од висине стављене суме.

Жељезница се ослобођава од јамчења за штету која би произишла из закашњења предајног рока, кад докаже да то закашњење није могла избећи, и ако се о свему бринула што спада у дужност ваљаном возиоцу.

59552

На оним станицама где носача има, могу се путници њима послужити за пренос пртљага од отправништва и до отправништва, али управа не одговара за тај пртљаг, до год га на возидбу не прими.

Носиоци пртљага одликују се службеним знаком и снабдевени су са штампаним упутствима, која они заједно са штампаним таксама за време

б