Preobražaj škole i nastave : (suvremena potreba)

УВОДНИ ОДЕЉАК.

Какво семе такав род, Каква њива таки плод. вели нар. философија. На стварној просвети и корисној привреди лежи моћ народа и др-

жаве велимо ми.

Ове кратке, а посве сувремене потезе посвећујемо родитељима, наставницима, општинама и управницима школе и државе, желећи и захтевајући од њих да се ово неодложно оствари, те да тако колико толико наша школа и настава, одговара светим зактевима науке о здрављу и народном благостању. Ту се несме либити, нукати, изговарати, крпарити и извлачити од тог великог пословања као што чинише свеколики Аојакошњи власници наши, који нам оставише оваку неподесну школу и наставу, поред других безбројних брука и несрећа.

Ако оћемо да поправимо жалосно стање наше омладине и несносне потребе народне садашњице, и положимо јаче основе за бољу и благодетнију будућност народну и људску, онда треба неодложно да реформишемо школу и наставу, ако не посве рационално, из основа разумно, а оно бар оволико колико се тражи у овом сасма умереном предлогу нашем, предлогу, који неизвире из воље Станка и Бранка, него из неодољивог захтева науке о здрављу и народних животних потреба, ј |