Prosvetni glasnik
ЗАПИСНИК ГЛАВНОГ
ПРОСВЕТНОГ САВЕТА
373
Димитрпја С. Јовановића, проФесора крушевачке ниже гимназије. Стевана .1овчеви1]а, нроФ. пожаревачке ниже гим назије; Дра. .Јарослава Кужеља, декара округа чачанског. Дра. Лазара К. Лазаревића., лекара округа београдског. Милана Настића, учитеља основне школе у Лозниди; Ђорђа Тешића. учитеља основне шкоде у Београду; н Васидија Јанковића, учитеља основне школе у Ваљеву. Савет прима ово к знању. VI Председник саошптава пнсмо г. министра просвете и црквених послова од 20 анрила ове године бр. 2038, којим позива савет да према наређењу чл. 6. тачке д закона о надзиравању школа изради упуства како ће нзасланнди мипистарски оцењивати учитеље. За израду ових упустава савет одређује парочити одбор, у којн бира: Светислава Вуловпћа, Љу бомира Ковачевнћа п дра. Ликолу Ј. Петровића, с тнм. да одбор изради посао до пдућег састанка. VII Г. арх. Нестор, жалећи што није могаодоћпна нрошли састанак, кад су изасланини за надзиравање школа, бнрани, сада предлаже за пзасланике за нове крајеве: Г. Димитрпја Цветковића, проту пиротског; и Г. Илију Петровића, проту врањског, као људе, којп су дуго провели у школи основној учитељујући и којпма су познате прилике у новоослобођеним крајевима. Савет је са већином гласова примио предлог г. арх. Нестора. Пошто ји дневни ред исцрпљен, председник је закључно састанак. САСТАНАК 30. Аарила 1881. год. у Београду. Били су : Предоедшш др. Ј. Пан^рћ; Редовни чланови: Рекгор Ст. МарковиК, Арх. Н. Дучић, арх. Нестор, др. Л. Докнћ, Св. Мплоеављевић, др. Јов. В глента, др. В. Бакић, ванреднн чланови : .Јов. Туроман, Св. Николајевић, Ст. Марковић, .Буб Ковачевић, Св Вуловић, Бор. Тодорови/5 н Андра Николнћ I Чита се записник Х1ЛХ састанка и савет га прими. II Др. Ник. ,Ј. Петровић чита извештај нарочитог одбора о упутствима, која би се имала нрописати за изасланике ради оцењнвања рада учитеља освовнпх
гакола. Одбор је мњења да се не издају сада стална упутства, но само за ову годину, пошто је ова прелазна година у школској ревизији С иогледом на целокунно стање наше основне школе, одбор предлаже да би нри давању одена учитељима требало узимати у рачун. I Врој разреда и место где је школа. По томе одбор је поделио све школе овако : 1. Троразредче школе источних крајева. 2. Троразредне школе осталих крајева ; 3. Дворазредне школе; 4. Једноразредне школе. II Бро.ј ученика. Пошто се сада на крају школске године не може одредити апсолутан број то је одбор поделио школе по овој размери: 1. За троразредне школе захтева се нормалан број 25 ученика ; 2. За дворазредне 30 ; 3. За једноразредне 40 ученика. — Где буде више ученпка треба учитеља блажије, где мање строжије одењивати. III. Одбор је нашао да не би за све школе требало захтевати потпуно извршење распореда, но би се за ову годину могла ова иодела по наставним аредметима учинити: 1. За троразредне школе источних крајева тражити знање из ових наставних предмета : науке хришћанске, српског језика рачуна и земљописа; 2. За остале троразредне школе уз предмете нод 1. још и историју п јестаственицу ; 3. За једно и дворазредне школе све што је распоредом нрописано. IV. Као извињавајуће околности : 1. Боловање учитеља и ученика више од 6 недеља ; 2. Елементарне случајеве, због којих би школа била затворена дуже оа, 6 недеља. 3. Чесго мењање учитеља у школи, 4. Ако учитељ не ради у школи дуже од три месеца. А као V Отежавајуће околности : 1. Невршење дужпостп које су распоредом прописане, као вођење дневника школскога рада, прозивнида, и т. д2. Ако има у школи мпого старих ђака који нонављају разред. Пошто би се сви ови обзири узели у рачун, одбор предлаже, да се као нормални услов захтева да најмање иоловина свију ученика, који су на исииту знају добро ароаисане иредмете, аа да учитељ може добити оцену добар. Ако иоловнна и више од аоловине ученика не зна оно што се захтева уаутствима., учитељу да се не сме дати веКа оцена од слаб.