Prosvetni glasnik
150
111'АКТИЧНО УПУТСТВО ЗА 11РЕДАВАЊЕ ОЧИГЛЕДПЕ НАСТАВЕ
У ГИПНАЗИЈАМА РИЛАКАМА СВЕГА Ч А С о В И
6 .00
6 .2 5
17 .08
16 .3 8
17 .40
17лз
16.6 1
17 .10
14.61
17 .оо
4 .оо
5.51
16 .5 8
15 .3 9
9 .75
14 .39
13 .46
14 .95
Т СРЕДЊУ РУКУ ПРЕДАВАО ЈЕ ЈЕДАН директор ■ • 6 .2 9 прооесор 16.1» супленат 17.29 предавач 18.41 учитељ вештине 17 .8-: вероучитељ 7.14 наставник вишег реда .... 14.94 » нижег реда ■ • • • 16.25. наставник у опште 15 .5 2
У гимназијама наставници вишега реда имају маље часова, а наставници нижега реда имају их више. У реалкама пак обратно је. Ово долази отуд, што је у овим школама мање разреда, а предавачи и вероучитељи морају се и у те школе иостављати. А што опет наставницима вишега реда (проФесорима и суплентима) долази по више часова, то је за то, што су у гимназијским реалкама оби чно само два така насгавника, који морају у оба разреда иредавати све прописане предмете. Из овог прегледа види се, колико је у свима средњим школама наставника из сваке категорије, и колико су имали часова предавања.
О I <5 & К <ј РЗ БЗ & >> о 51 О Е4
н-а м Рч О Рн н
)-0 т—< СЧ С^Ј гН ОЗ О гН О
гН СМ СМ 10
со со ог 10
О гН со ^О
53
А N
а Оч о
Н
5Ј Е-> и о н О
л Н
а ф н 58 &
О Оц Ф СР
о
сЗ !33 Ф И О Он В
(НАСТАВИЋЕ СЕ)
ПРАКТИЧНО У ПУТСТВО
ЗА
ПРЕДАВАЊЕ ОЧИГ*ЛЕДМЕ НАСТАВЕ
(Н А С Т А В А к)
22. РАЗГОВОР Ствари које видимо на земљи Поље, луг, врт, забран, иашњак, иољана, извор, иоток, река, насиа, језеро, иланина, долина, равница, пут и т. д. Излазили сте изван вароши у поље, па шта сте тамо видели ? Који ми уме казаги, шта је у пољу спазио ? — Ђаци броје што знаду, па кад већ више ни чега не могу да се сете, онда их учитељ својим питањима даље упућује. — Кад се засејавају поља ? -- Једна у јесен а једна у пролеће. — Како се зове онај усев, који се сеје у нролеће, а како онај што се
: сеје у јесен ? — Први се зове Јарни, а други озимни. — Шта се зове суват, шта испуст, шта ледина ? Како се зове оно место, одакле избија вода ? — Кључ, источник, извор, врело, студенац. -- Кључем се зове вода, која јако избије. — Како се зове она вода, која се од неколико изворчића у једно слије ? — Поток. — А кад се више потока уједно састави ? — Речица. А кад се опет више мањих речица у једно слију, зове се велика река. Напомена. Само се по себи разуме, да питааа треба да | буду нодешена са околином у којој су деца, а део Физичке географије, који се овдп покреће треба очигледно разјаснити. Писмеии рад као и код прошлог вежбања.