Prosvetni glasnik

годишн.и извештаји старешина средњих школа

При изучавању овог предмета ученици су израђивали сами карте (мапе), те им је тако олакшано било учење. Осим тога ученици су на часу пропптивања цртали кредом на табли школској облике појединих држава, те да би их лакше запамтити могли. На овом месту слободан сам изразити своје мишљење и мишљење дотичног наставника да би КосмограФију ваљало одвојити од ГеограФије и пренети је у више разреде. •5. При предавању Историје Сраске, узете су у помоћ и народне песме, у којима би се налазили спомени каквог историјског догађаја. Овај предмет ученици су иисали а и бележили на часовима. Писање им износи око 10 табака. Програм само у III разреду није потпуно исцрнљен и то само једна иартија. 6. Познавање Човека свршено је по програму крајем Маја. Наставник овога иредмета мисли да је програм сувише велики за I разред и да би ваљало неке ствари са свим изоставити јер су деци неразумљиве. При нредавању служио се сликама Фидлеровим. Нужно је још набавити слику за срце и крвоток и модел ока и ува, пошто се све то мора употребити и у III разреду у Физици. 7. Ботаника је свршена по програму, па су ученици и понављали. Изучавајући Ботанику ученици су са својим наставником изилазили у поље, вупили биљке из околине и сваки је имао Хербаријум од 100—150 биљака. 8. Зоологија с.вршена је по програму. При иредавању наставник се служио сликама Наг1тапп-овим, но, по мишљењу његовом, оне су неупотребљиве и ваљало би набавити Шрајберове слике животиња. 9. Минералогија је свршена ио програму. За предавање овог предмета наставник је из постојеће две збирке минерала саставио једну збирку по програму. 10. Физика је ове године са коришћу предавана, јер је збирка попуњена са разним нужним справама, међу којима се налази електрична % махина. Даље, г. Фрања Вавричек апотекар овд.

ноклонио је галванску батерију. Тако је наставник при нредавању Физике правио разне покушаје и то са успехом у свима партијама, за које је било апарата. Да би опите из Физике видели и ученици IV разреда наређено је, те су и они предавања из Физике слушали и како једни тако и други лепо су се користили. Пошто се овде отвара цела гимназија, то ће се у своје време саставити нов списак потребних справа и анарата за Физику. 11. Хемија је тако исто нредавана са коришћу, јер су при предавању прављени покушаји у свима иартијама, за које је било хемикалија. Значајно је, да је збирка хемијска први иут установљена ове године у овоме заводу. Да би се иста попунила послат је, на захтев министарства просвете нов списак за Хемију. 12. У Математичним Паукама ученици су старијих разреда мало знања изнели из млађих разреда, а томе је узрок што је редован насгавник за ту груиу постављен прошле школске године друге половине месеца Марта, а до Његовог доласка није им од тадањих наставника нико ништа предавао. С тога је наставник морао ове године најпре да понови претходне радње, па тек онда је даље ишао. Тако исто у IV разреду морао је наставник да пређе и Цртање Геометријско у колико је најнужније било за разумевање Геометрије. Према правилима задавани су задаци. 13. За Цртање слободном руком није било наставника. Ученици показују јаку вољу за цртање и штета би била оставити овај завод и даље без цртача. 14. За Красноаис такође није било наставника, но дотични наставници допуњавали су то уз Срис-ки и Пемачки Језик. 15. Ни за Певање није било наставника. 16. Гимнастику и Војено вежбање радили су ученици преко целе школске године и прекида није било ни у зимње доба. Ради стручне оцене ове дисциплине дошао је у току године једанпут официр сталног кадра. Тако исто приликом годишњег испита присуствовао је ОФицир