Prosvetni glasnik

ГОДИШЊИ ИЗВЕШТЛЈИ СТАРЕШИНА СРЕДЊИХ ШКОЛа

16 часова. Кад се од овог броја одбије бар 2 часа празника и неизбежпих три часа за задатке у школи за једно двомесечје, остаје зачист рад 11 часова, што би за целу годину изнело око 45 часова рада. — Немогуће је свршити у толико часова цео предмет и за свако двомесечје још и оцену дати ученицима! Мњења сам дакле, да би ваљало што ире одредити Геометрији и у IV разреду но три часа недељно, иа да се може са успехом свршити цео нредмет ; те да се тако и ученик како ваља припреми за даље слушање тог предмета! I) Геометријско Пртање. — У I и II разреду предавао је М. Петровић, па кад је он био отпуштен, остао је овај предмет незаступљен. Концем Априла полагала су деца из тих разреда испит по одобрењу господина министра. — По нужди је морао Петровић да предаје тај предмет за који није био ни најмање сареман; и зато ученици и немају каквог знања из тог предмета. У III разреду предавао је потписати без прекида а по програму какав је он себи за најбољи изабрао. Нредавао је но Делабару и завр.чшо је нредмет са бонструкцијама разних сложених лукова у готском и Флорентинском стилу. Међутим је преко целе године тражио од учепика да тушем израде знатније и лепше слике, па и више цртежа из индустрије које им је наставник на табли у великом цртао. Сваки је ученик имао 25 такових цртежа. — Предметје свршен окополовине Априла. Како је и овај нредмет увршћен у обавезне, који одлучују за нрелазак у старије разреде, то сам мишлења, да би ваљало тачно програмом одредити — као и за остале предмете — шта се у ком разре/<у има да пређе. Тада пе би ова-ј овако важан предмет остао на милост и

немилост појединих наставника, да га кроје и сасеца.ју ио своме увиђају ! Колико год је потписани задовољан успехом из Рачунице у III разреду, у толико је више још из Геометријског Цртања у истом разреду. Наставник је приметио велику вољу за тај иредмет и неку врсту такмачења код ученика. II конструјисање појединих слика, и теоретично знање о њима, и израда с тушем —• све то потпуно задовољава. — Сваки је ученик носле испита поклонио заводу по два и више комада својих најбољих цртежа тушем рађених. х) Познавање Човека. — Наставу овог предмета много су олакшавале анатомске слике од Фидлера, и модели у гипсу од ува, половпне главе и ока. — Предмет је свршен 7. Марта. X) Ботаника. — Учење овог предмета олакшавало је и то што је сваки ученик имао нрилично уређен Хербаријум. Ученици су и сами излазили у иоља и тражили биљке, доносећи их своме наставнику после на часове. — Сам наставннк и сувише је био оптерећен школским радом, а да је могао водити ученике у екскурзије! — Предмет је свршен 22. Марта. ( и) Зоологија. — За предавање овог предмета, служиле су Шрајберове слике. — Предмет је свршен 21. Марта. I') Физика. — Већ се наврпшла трећа година од како се овај предмет предаје у овом заводу и још пи до дапас завод нема ни једног јединог аиарата за експериментисање! Наставник мора да се служи цртањем појединнх апарата; а деца су мање више упућена на веровање у истинитост онога што им се предаје! Најпонизније дакле молим господина министра да изволи наредити да и овај завод добије најпотребнију збирку физичких апарата, без којих се не да ни заљислити