Prosvetni glasnik

СоДМШЊИ ИЗВЕШТА.1И СТЛРЕШИИА СРЕДЊИ5С ШК01А

У III разреду: из Српског Језика 3, из Физике 2, из Земљописа 3, из Рачунице 6, из Српске Исгорије 5, из Зоологије 2. У IV разреду из Адгебре и Геометрије 5. Учениди, који испите или разред понављају, оставши слаби у једном или другом предмету, махом у другим предметима нису слаби; отуда долази и она огромна разлика између целокупног броја слабих и слабих само у појединим предметима. Од ученика, који су ове године слаби, били су и прошле године слаби, те су више случајно само на основу јаче испитне оцене у старије разреде прешли: у II разреду 8, у III разреду 6, у IV разреду 5 ученика и ученица. Ово је прошле године у извештају овог завода изреком напоменуто, а сад се поново напомиње само за то да се види да би нроценат слабих у II, III и IV разреду био веома незнатан, да нису у старије разреде прешли и они ученици, који би на строжијем исниту и по својим годишњим оценама морали и прошле године пасти. Оваких случајева имаће и ове године, али је вихов број веома незнатан, те ће до године број слабих ученика у старијим разредима бити много мањи, него што је ове године, колико напредак буде од тога зависио. Ученици, који ове године испите или разреде понављају, имају толики број оправданих и неоправданих изостанака, да би поред многих изостанака већина од њих морала и онда пропасти кад других узрока за њихов назадак не би ни било никако, нарочито би пропали у оним предметима, у којима се веза у предавању не сме изгубити и који се не могу поновити. Тако н. пр. од свију слабих ученика I разреда има њих 18, који имају преко 50 до 160 и 300 изостанака. у II разреду има њих 10 са 50—170 изостанака, у III разреду њих 9 са 50 — 200 изостанака, у IV разреду

50

њих 4 са—200 изостанака. II кад се ови изостанци доведу у свезу са оним изостанцама што их господа наставници због болести или по нужди чине, (а тај број наставничких изостанака често није мален), онда тек у правој светлости излази онај губитак, што га ученици имају изостајући често од школе и онда бива потпуно разумљив и онај у нас обичан појав, за што од уписаних ученика једва половича из разреда у разред на чисто прелази, нарочито кад се и друге разне прилике наших школа с тим у свезу доведу. II Настава По извештајима господе наставника сви су предмети осим Немачког Језика потпуно по програму свршени. Немачки Језик није свршен у I, II и III разреду; није свршен због тога, што је дотични г. наставник више времена због болести и других узрока одсуствовао. Пошто су предмети свршени онда је поновљено ; но веома је мало предмета, који су са свим поновљени, него је то само у тежим деловима учињено, јер је за потпуно понављање време веома кратко остало. Прописани предмети предавани су по ручним књигама, које су или стално или за време као ручне одобрене; у оним пак предметима, за које су ручне књиге доцкан одобрене, морало се диктовати а то је исто чињено у неким предметима и поред ручних књига, где је дотични г. наставник то за нужно нашао. Овај диктандо износи : У Науци Хришћанској 4 табака (само у III разреду); у Минералогији 3—4 табака ;. у Хемији 3—4 табака ; у Зоологији 3—4 табака ; у Немачком Језику до 10 табака у свима разредима ; у Српској Историји у IV разреду до 10 табака, у III разреду до 20 табака ;