Prosvetni glasnik

554

ГОДИШЊИ ИЗВЕШТАЈИ

СТАРЕШИНА СРЕДН.ИХ ШКОДА

говоридо прописаном црограму." Предавања су завршена из „Дланиметрије" и „основа Физике" у Априлу, из осталих лредмета у течају Марта; 6. у „Земљопису", који је иредаван ио ручним привремено одобреним књигама, наставник није ништа диктовао, само је местимице у III и IV разреду попуњавао по потреби предмет својим белешома. Предавања је завршио у II разреду Марта, у IV Анрила, у I Маја, а у III пред сам иснит због огремног материјала прописанога за тај разред; најзад 7. у „Немачком Језику" у I, II и III разреду иаставник ни.је ништа мењао ни допуњавао прописане учебнигсе. Предавања је завршио свуда у току месеца Маја. Од наставника за вештине двојица: један за Гимнастику, други за Дртање и Краснопис, који су радили целе године, кретали су се потпуно у границама прописаног програма и исти извршили у онолико у колико су га, с обзиром на учила и сираве којима школа располаже, могли разрадити. Из војног веџбања само одељак из „пушчане радње" у IV разреду није обрађен и ове године по одобрењу г. министра, пошто потребних пушака није било, из телесног веџбања није рађено ништа на справама, јер ове не беху са свим готове. Наставник музике и певања, почев своја предавања тек од Фебруара, држао је у сваком разреду просеком по 32 часа из музике свнрање на виолини — и но 33 часа из нотног певања. Пошто су ученицп свију разреда били почетници у овим вештинама, наставник је у обадвема своје ђаке обучавао готово једнако у теорији. Тек на месец дана нред испите дао им је из музике 3—3 лакша комада ради веџбања, а тако исто и из нотног певања, у коме су ђаци I и II разреда иаучили прилично да невају у један глас „срнску химну" и по 2 мање песмице из Топаловићеве збирке, а

ђаци III и IV разреда с бољим успехом научили су да невају у два гласа „сриску химну" и по 2 песме такође из Топаловићеве збирке. Сматрам за дужност да и на овом месту представим госнодину министру потребу, да се од нове школске годиие при овоме заводу ностави једна способна наставница за женске радове, која би уједно била и васнитаЧица женској деци, која се у приличном броју уче у овој школи. Питање 0 посгављењу наставнице за женске ручне радове покренуо је мој предходник пре 3 године и одложено је за неко време док се не би видело ко да нлаћа ову, држава или овдашња општина. Завршујући овај одељак част ми је са задовољством номенути да су паставници, који беху разредне старешине, ту своју дужност целе прошле године вршили уредно и сходно правилима за то прописанима. Исто тако је како међу наставницима узајамно, тако и међу њима и директором владала угледна слога за цело време минуле школске године. В) Оишти део Овај завод и прошле године био је смештен у згради, коју је овдашња онштина за гимназију подигла и држави на уживање уступила. Зграда нрема садањим приликама потпуно одговара намењеној цељи, јер је нространа, светла и удобна. Устунљењем велике собе у њој, где је до Митрова дна прошле године био II разред основне школе, сад је и I разред гимназије угодно смештен. Соба пак, у којој је до лане био смештен 1 разред, служпла је као учионица за телесно веџбање кад је ружно време бивало. Од нове школске годино биће уређена као учионица за музику и певање. Зграду је до сад оправљала оиштина као сопственик исте и на ту цељ трошила је каткад знатие суме. Тако у минулој го-