Prosvetni glasnik

ИЗЕЕШТАЈН ШКОЛСКИХ НЛД30ГШ1КЛ О ОСНОВШШ ШКОДАМА

761

вештина. И ако су ученици били дуже време без наставника, ипак су за три месеца показали доета добар успех. 10. Музика и нотно иеваж предавано је по програму дотичног наставника. Успех је слаб, а могао би бити бољи, да наставник није провео три месеца у пописној комисији, или бар да је се боље иотрудио при повратку, те да накнади изгубљено време. Писмени задаци давани су у смислу правила. На испитима сваки је ученик говорио 5—10 минута. Посетилаца на испитима бнло је ирилично из разних сталежа а највише наставника и наставница овдашњих основних школа. Кчбинети су од скора снабдевени потребним апаратима. Књижница је доста добра у филолошкој, историјској и нриродњачкој групи, само је

са математичном груиом траљаво. Желети је да се и ова група снабде ваљаним књигама, па шта треба надлежни да обрате пажњу. Вграда у којој је завод не одговара ни школиним ни хигијенским условима. Али како се сада зида нова зграда за гимназију, то не треба општиии ништа помињати о набавци друге. Нова зграда биће готова најдаље до 1. Новембра ове године. КБр. 157. 6. Јула 1885. године, у Параћину. г. Министру нросвете и црквених посдона понизаи заступник директора ј-ЈоВАК ј^АВ ИТх проФесор

ИЗВЕШТАЈИ ШКОЛСКИХ НАДЗОРНИКА О ИСПИТИМА У ОСИОВНИМ Ш^О^ДАМА за 1884—85 школску годину

IV ИЗВЕШТАЈ Ивана Дамњановића о основним школама у округу крушевачком. Госиодину министру иросвете и цркв. иослова. У посебиом делу мог извештаја налази сеиосебице обележен наиредакнастаиеосновник шкода у округу крушевачком, као и све оно што се тражи и гато треба да доЈ ; е у овај одељак — ио послатом ми уиутству од 16. Маја 1885. године ПБр. 4775. После њега част ми је изложити још, господину министру, у овом општен делу извештаја, састављеног на осиови сиојих прибележака, и ове своје иримедбе:

I 0 методи предавања појединих предмета 1. Наука ХришКанска. У онште узев разрађеп је овај иредмет онако како треба н предавање је извршено по ирограму, сем неколико изузетака наведених у иосебном извештају. Тако је исто и сама метода предавања недагошка. Истина је, да се још по негде може наћи онај сгари — сухопаран метод, и оно што се ностигло, није никаква својина ђака, већ је еувишним напрезањем иамћења само за испит принремљено. Хришћаиске се врлине не састоје само у изговору какве молитве, приче или словенског текста на иамет ; већ у осећању, разумевању и нримени у животу свега онога, 96