Prosvetni glasnik

584

НЗВЕШГАЈИ СТАнеШИИЛ СЈ-ЕДЊИХ ШКОЛА

годејање, према науди или вдадању, како кад. Издавата им је највећа цифра благодејања, једпо што их је било мало, а друго да би се и остали сиротани овим нодстакли на прилежнији рад и владање. За школу је од највећег значаја, како је она своју дужност извршила, лто се опет види ио ученицима и резултатима, које су носгигли у наукама. Резултати наставе огледају се у резултатима годишњих и испитних оцена, ко.је се опет резултују у класиФикацији. На основу ове класиФикације извршује се и превођење ученика у старије разреде, или се остављају да понове испит или разред, или се као неспособни са свим отпуштају. Ну и међу учеиицима но овим катего-

ријама има знатне разлике. Дов трој каш прелази у старији разред, дотле има ученика са поновним испитом много бољих. Наје редак случај, да ови имају по три или више врло добрих оцена у класиФикацији из осталих нредмета. Они што нонављају разред праве су слаботиње, а носледњи су опет за жаљење. Они су по закону изгубили право на даље школовање. Њихова је будућност ван школе. У интересу њиховом, њихових родитеља, на и саме отаџбине нотребно би било, да се и за њих установе заводи за иоправљање. Иостигнути усиех најбоље ће се видети из овога прегледа без одвајања мушких од женских.

РАЗРЕД

ПОЛАГАЛО иопит

ПРЕЛАЗИ У СТ. РАЗРЕД

ИМА ЈЕДНУ СЛАБУ ОЦЕНУ

ИМА ДВЕ СЛАБЕ ОЦЕНЕ

ТРИ или ВИШЕ СЛАБИХ ОЦЕНА

ИЗГУБИЛО ПРАВО НА ШКОЛОВАЊЕ ПИЈЕ ДОВРШИЛО испит

IV.

19

11

1

4

3

__

III.

10

2

4

1

1

2

II.

45

13

14

6

6

4

2

I.

52

22

9

5

16

—-

СВЕГА

126

48

28

16

26

6 .

2

Од ученика што ирелазе у старији ■разред било је врло добрих у IV. 2, II. 2 и I. 6, —• свега 10 и један одличан у IV. разреду. Првих десет — међу којима је и једна ученица — награђени су књигама. Сем њих награђепи су за вештине у IV. р. један ученик, у II. једна учееица и у I. р. два ученика и једна ученица. Од оних што ионављају исаите пало је сразмерно највише из рачуна, па онда из Француског језика, а мање из осталих предмета.

РАЗРЕДИ

I.

II.

III.

IV.

СВЕГА

§ (онравд. I) § (неопр.

757 265

1242 162

214 46

279 40

2492 513

Највећи број изостанака сразмерно је учинио други разред, што стоји онет у вези с његовим понајслабијим успехом. Па и трећи разред стоји у том још траљавије. Ну овоме се не треба чудити, јер су то већином ученици, који по две године уче други разред.

Марљивост ученика у аохођену школе Кажњених ученика по разредима и и цркве види се из овог прегледа: број каштига био је овакав: