Prosvetni glasnik

1 5 в РАДЊА ГЛАВНОГА

3. Појам о простом и десетном разломку. 4. Појам о бројптељу и именитељу. Тачно писање количника. 5. Појам о десетном, стотом и хиљадитом месгу код десетнпх разломака. 6. Прости и десетни разломци, који се могу претварати у делине, претвараће се, па после као целине рачунати ; (нпр.: 4,5 Кг. може се претворити у Ег. или Дг. или у грамове; 1,20 метра може се претворити у сантпметре; 2,04 дин. може се претворпти у паре, 3 | 4 Д у дин.). 7. Кад је једноразредна школа, рачунаће се п с десетним разломцима у сва четири вида, али не најтеже рачунске задатке. 8. Просто правило тројно. 9. Прост интересни рачун. Што је речено за усмено иппсмено рачунање у III. раз. вреди и за IV. раз. Одвојено иишљење 2 4 наставннка на збору мншљења су — да у I. разреду треба учити само до 10. V. ЗЕМ^ВОПИС Други разред Познавање места и околине 1. Школска соба и остала одељења школске зграде. Мерење и цртање школске собе и зграде. Школско дворпште и башта. Мерење и цртање дворншта п баште. 2. Излазак сунца 11. септембра. Стране света. 3. Кућа: Породица и задруга. Суседи. 4. Околне улице. Главније зграде, занпмање, онштина и управа (у колико је за децу). Цртање главних улица, које воде од школе у околину. 5. Годишња времена. Јесен. Јесењи људски радови. Посматрање брда, долине, равнице, јаруге, извора, потока, река, обала и ушћа. Посматрање паре, магле, облака, кише. Газговор о говечету, коњу, кокошци; солн и креди. 6. Зима. Пзлазак сунца 9. децембра. Зимски људски радови у месту. Посматрање снега, леда. Газговор о псу, мачки, свињи, овца и кози. Причање историјских догађаја и историјских личности у месту. 7. Пролеће. Излазак сунца 8. марта. Пролетњи људски радови у месту. Посматрање промена у природи. Газговор о првим пролетњим биљкама: љубичици, трешњи, шљиви, јабуци, крушци. Обичаји о Ђурђеву дану.

САВЕТА

8. Дето. Излазак сунца 9. Јуна. Летњп људски радови у месту. Цртање најглавннјих путова, којима се из места полази. Цртање места у колико је за децу. Трећи разред 1. Кратко понављање онога, што се учило у II. разреду. Срез у коме је школа. П ,Р тањ е среза. Управа среза. 2. Остали срезови у томе округу у кратко. Цртање. 3. Округ, у коме је нкола, као целина. Цртање округа, Окружна управа у колико је за децу. 4. Сви окрузи редом Цртање. 5. Нреглед и цртање Србије. Државна управа у главним цртама. Историјска гра1,а уз Земљопис 6. Најглавнпје личности из I. и II. устанка српског: Кара-Ђорђе, Хајдук Вељко, Јаков НенадовиК, Миленко СгојковиЛ, Петар Добрњаи, Станоје Главаш, Лука ЛазаревиК, Танаско РајиК, Милош ОбреновиК, Хоџи Мелентије, Никола Скобаљић и 1!ук Караџић — у вези с најглавнијим догађајима. 7. Поред горњега и најважније лнчности нз оног округа у коме је школа, а историјске важне личности другпх округа само се напомињу у вези с историјскнм догађајима. Четвти разред Српска земља Кратко понављање Краљевине Србнје. 1. Целокуина сриска земља у површном прегледу. Границе и најважнпје планине и реке. Велпчнна српске земље према Србији. 2. Босна и Херцеговина. Границе. Величина према Србији. Највеће планине, реке и равнице. Прнродни производи, народно занимање. Газлика вере. Просвета. Управа. Најзнатиија места. Манастири. 3. Стара Србија. 4. Македонија. 5. Црна Гора. 6. Далмација с нарочитим погледом на Дубровник. 7. Истра. 8. Хрватска, Славонија и Срем. 9. Бачка и Банат. 10. Видинска и Средачка Област.