Prosvetni glasnik

160

РЛДЊА ГЛАВ110ГЛ ПРОСВЕТНОГ САВЕТА

Четврти разред 1. Понављање онога што се учило. 2. Радње с ђудадма. В. Разне дечије игре. 4. Лаке радње на гимнастичким справама. 5. Војничко марширање у двојним редовима. 6. Обртање теда у маршу. XII. ЖЕНСКИ РАД Први разред Плетеље с две игле 1. Приарема: Разговор о памуку и пглама као средствима за рад. 2. Навијање конда на прст. Узимање игле у десну руку. Извођење прве петље и остадих. 3. Рад праве петље. Како се радп права петља. 4. Подизање испуштенпх петаља. Како се диа;е петља. Парање погрешног рада. 5. Рад нодвеза. Други разред Рад с пет игала. Плетеље чарапа 1. Приарема. Рад обрнуте петље. Посматрање чарапе. Разговор о чарапи. Горњнште и егопала. Какав је рад на чараии. 2. Плетење саме чараае. Матернјал: клупче бела памука № 18, пет једнаких игала. Најпростија шара. 3. Познавање мушких и дечијих чараиа. Трећи разред 1. Плетење мушких и женских чарапа за одрасле, и чарапе за децу. Разлике по велнчини и начин рада. Сразмера према нози. Плетење памучних и вупених чарапа. 2 Упознавање рада с кукидом. Клупче равно упреденог памука. Навијање конца преко прста. Ночетак рада. Промаљање конца с пглом за ланчић ; ступчић с навијутком и рупе. Рад лакше чипке. Четврти разред 1. Плетење кукицом. Поуке о материјаду п игли. Рад уметака и јастучића. 2. Припрема за вез. Дужпна конца. Вежбање у удевању. Бод за шарени вез (крстићи). Извођење крстпћа на платну. Завршивање конца и почетак новога. 3. Рад с две боје. Израда подвеза, напуча, јастучића.

Б. ЗА ВИШУ ОСНОВНУ ШКОЛУ Због учестанпх састанака око израде програма за ниже основне шкоде и због тога што многи насгавници верују, да ће се више основне школе укинутн, па не мисде да о њима сад треба водити рачуна, — нису се могли сви наставници на вбору сакупити, да пзраде програм и за вишу осиовну школу, него су председник збора и неколицнна насгавника о програмима поменутпх шкода, док оне постоје, нашли као добро за сад ово: Да се предмети: рачун, пољска привреда п женски рад у вишим основним школама изучавају онако, како је означено у садашњим програмима. Из сриског језика да се у петом разреду узме све оно из науке о облицима, како је стављено за четврте разреде у садашњим програмима, а у шестом разреду да се узму најважннје ствари из синтаксе и да се обрати пажња на писмене саставе. Из остадих предмета, да су наставнпци вишнх основних шкода дужни прећи само нодовину материјала означеног у садашњим програмима. Партије наставници нека бирају ирема средствима, којимапоједине школе располажу.

И 3 М Е Н Е Које је Гдавнн одбор Учитељског Удружења учииио на програмпма за осн. школу, које је израдио беогр. учитељ. збор. I. Наука ХришЛанска Имасе изоставоти у I раз. „одвојено мишљење", и у IV. раз. изоставља се „Гоњење Хрншћана". II. Сриски језик Има се изостивити у II. раз. у 3. тачци под насдовом „Писање" од речн „и из намети онога што се буде учило на памет". III. Рачун Има се узети у I. раз. само до „десет". А изоставља се „задаваће се комбиновани задаци". Место 2. тачке нека остане по старом програму. За тим додази : „и усмено п писмено рачунање иде упоредо." У IV. раз. изоставља се у 2. тачци од „али", на до краја те тачке. У 5. тачци изоставља се „појам о десетним, стотим и хиљадитим местима код десетних разломака." Тако исто н 6. тачкаизо-