Prosvetni glasnik
86
ПРОСВЕТНП ГЛАСНИК
да се с.шчно јасно одвоји од несднчног, и све то представн једшш оштрим и јасно одређеним појмом. Узмите да познајемо једног човека као славољубива. Моћи ћемо са прилнчном поузданошћу предсказати да ће тај човек, ако има да радп под нзвесним околлостима, бити вођен његовим славољубљем и да ће се оддучити за извесну врсту дедања. Али не можемо сасвим иоуздано одредити по чему се један сдавољубив човек познаје, нпти по чему се да мерити стеиен његова славољубља. Још мање можемо казатн који је степен славољубља нотребан па да се делање човека у даном случају упути тим и тим правцем. Ми дакле сравњујемо до сад опажано делање једног човека са понашањем других људи који су у сличним случајевима слично поступали, п закључујемо о резултату будућег делања, не могући себи у јаснијем облику представити минор и мајор тог закључка. Ми чак нисмо начисто, да се наше предсказивање оснива на горе поменутом упоређивању. Наш суд у том случају пропзлази из извесног пспхолашког такта а не из једног свесног закључивања, ма да је духовни иродес у главном остао исти као кад смо закључилж да нови сисар мора имати плућа.
(СВРШИЋЕ СЕ)