Prosvetni glasnik

228

просветнц гласник

њенице, због којих се — ако се на њих не пази — многе мане и недостаци у предавању могу да укорене. И директор посвећује доста времена приправничком образовању. Пн их нарочито уиознаје са организацијом, с дисциплинскпм правилима, са законима н наређењима и т. д. Пошто кандидати сврше обе приправничке школе, добију од гдавног нросветног савета сведоџбу, да су способпи за иаставничку службу, п тек на основу тог уверења могу бити ностављени за помоћнике (НИМћегег) у каквом средњем заводу, државном или општинском (приватном). 8. КонФеренције Најважније и најмоћније средство за образовање прнправника јесу недељне конференције. У те конФеренције, које сазива и руководи днректор, долазе изменичним редом наставници (а исто тако и ириправници) но стручнпм групама, дакле: филолози засебно, исто тако математичари, јестаственичари и т. д. Те седнице трају обичио по 2—3 сата а на њнма се третирају ирииципи васпитања и наставе, припреме за иредавања. стега, наређења и иретписи, предавања о школској хигијени, училима. уџбеницима п т. д. и исторнјска предавања. Теме, које се на тим конФеренцијама расправљају, врло су разноврсне а и врло су иструктпвне. Примера ради наводим овде само неколико тема, које су биле иредметом дискуснје у конФеренцијама, којима сам ја присуствовао. У гимназији „2ит дгаиеп ШозГег" држао је директор предавање о Шилеровој песми ,<Јаз 1лс(1 1'ои Дег СИоске" са опширним коментаром свих тежих и значајнихјих речи, Фраза, Фпгура и т. д. Ту је нарочито разлагао о Шилеровим естетичко -моралним погледима. У РггеПНсЋ ТУегЛег- овој гимиазијп држао је један наставннк нредавање о томе: које нам додирне тачке пружају у васпитним и наставним начелима Хербарт, Цилер п Дистервег. У I бМШзсЋе Веа1зс}ш1е расправљано је о немачким школским и домаћим задацима у вишим разредима. У ЈЈезмпд-Оутпазтт: Вежбе у немачком правопису, према подели у пруском правилнику (Ее§е11шсћ) за употребу у гимназијским и осталим вишим школама. Други пут је у истом заводу решавано неколико задатака са десетним разломцима. У ЛтзепбМсШбсћеб-Сгутпазтт држана су стилистична предавања у латпнском језику, за вшне разреде. У III {ИаАШсће Веа1зс1ш1е : материјал за превођење са енглеског на немачки и обратно, с обзиром на ђачко развиће и на време одређено за задатак. У ВогоТеизМсШзсћез Ћеа1дутпабтт је директор објаснио п означио рад у практичном курсу из Физике у 0. I (најстаријем разреду).