Prosvetni glasnik

ОДЕЕЕ И II!'ИКЛЗИ

26 9

ба ,10 истаћи оно, како том крају -доноси кишу баш онај ветар који другим крајевима доноси сушу. Даље се тамо вели да се у тимочком крају „обрађује земља разумније него ма где у Србији", а то није истина. У питомој тимочкој равниди ми смо гледади како се она депа земља прљка ралицом, а то није ни мадо напредан начин обрађивања, то није ни бдизу радионадном обрађивању. Посде сдивова у овом земљопису додази ирегдед Орбије, у ком је попово издожено краће које су иданине, реке, какво је где становнпштво, кдима и т. д. у Источној, Западној и Јужној Србији. Подеда ове узета је по реци Морави, а ми рекосно једном да нема смисда рачунати да је Врање у Јужној а Врањ. Бања у Источној, иди Ристовац на истоку, а Чачак на југу Србије. Посде овога додазе окрузи. Границе, пданине, равнице реке и ме■ста издожени су код сваког округа онако како је то већ бидо уобичајено да се учи, само је овде издожено најкраће. За овим додазе српске земље опет по истом реду кратко описане. Завршетак је'к"ако стоји Србија на гдобу. Казано је као и у земљопису под бр. 5, а ми смо о том већ казади своје мишљење. 7. Атлас Краљевине Србије и сриских земаља за IV разред основне шкоде од П. К. ШреиловиКа. Атдас од истог писца, који се по пређашњем програму учио у III разреду сад је пренет у IV разред, па је додато и оио што је пређе бидо у IV разреду и то је ова књига. Исти материјад и готово све исте мапе округа, а само су напред додата у кратком прегдеду имена свих пданина, река и др., ади на крају је дошао опет још један прегдед скоро такав исти. По том су узете редом све српске земље мадо краће, адп у свему како се о том учидо и пређе. Завршетак је како стоји Србија на гдобу. То је казано у иет реди. Кратко, јасно и пишта се не зна. Ми о овом атдасу иди земљопису нећемо да говоримо опширније. Да је овако учење бидо добро, не би се мењао програм, нити би се тражио какав нов пут и начин учења геограФије у основној шко ди. Ова књига најбоље потврђује наше мишљење, које рекосмо у почетку, да је носде новог ирограма цедокупна промена геограФСке наставе у нашој ■оеновној шкоди оно „иромени, жено, једо, а оно опет купус". * Тиме смо у гдавном пропратиди садржину свих 7. земљописа за •основне шкоде. Нисмо још казади о сликама и маиама које имају ове књиге. Но о том се нема много да каже. Земљопис под бр. 2. има 38 сдика, оне су махом добре, ади их има и иепотребних, као што су: круг земљиног и сунчевог пуга. сдика и мапа