Prosvetni glasnik

426

ИРОСВЕТНИ ГЛАСНИК

V Прочитано је писмо г. Министра просвете од 19. Фебруара о. г. ПБр. 1300., којим је спроведена Савету на одену молба г. Јована Ђорђевића, проФ., који је модио да се његова књига Историја сриског народа од најстаријега до најновијега доба за средње гиколе и народ може употребити у нашој средњој шкоди за уџбеник бидо за III и IV разред и./1и само за IV разред, било за редовни уџбеник или за ванредни. Савет је одлучио: да се умоли г. г. Миленко Вукићевић и Јован Томић да ово дедо размотре и реФерују Савету: може л.и се употребити за уџбеник у нашим средњим школама. VI Саслушан је усмени реФерат г. Сретена Пашића, редовнога чдана Главнога Просветнога Савета о књизи Један ОбреновиЛ од г. Мидивоја Ј. Мадеиића, који је молио: да се ова књига препоручи шкодским књижницама и да Министарство откупи известан број примерака за поклањање ученицима и сиромашним школама. Усва,јајући мишљење реФерента Савет је одлучио: да се књига Један ОбреновиЛ од г. Мил. Ј. Маленића може препоручити за школске књижнице. VII Прочитан је заједнички реФерат г-ђе Анђелије С. Аћимовићке и г. Иавла Аршинова о Кукарству г-ђце Анђелије Спајићеве. РеФерат г-ђе Анђелије С. Аћимовићке и г. Павла Аршинова гласи: Г^давиом Просветном Савету Част нам је поднети свој суд о рукопиеу: КуКарство од Анђелије Спајићеве, који је рукопис поднела она Министарству просвете и црквених послова на откуп и употребу за уџбеник у III. разр. девојачких школа, а Главни га је Просветни Савет изволео упутити нама на преглед и оцену СБр. 34. од 17. окт. 1900. год. Женин је задатак у кући тројак: као жене према мужу; као матере према деци; као домаћице у газдовању. Од та три задатка програмом је одређено да се у III. разреду девојачких школа учп о оном трећем, што га жена у кући има као газдарица. Како наука та не обухвата целокупан рад женин у кући, него само један део, то смо мшпљења, да би према врсти лосла, о којем се говори у томе делу науке, боље приличило име тој науци домаће газдинство. Еућарство је појам ширег обима, који обухвата оне све три врсте послова жене у кући. А сад да пређемо на начин, како је обрађена грађа у поднетом рукопису. Уџбеник писан и наметен школи ваља да се одликује прецнзношћу и прегледношћу својом. Тога у поднетом рукопису нема. У место да је прегледно распоређена, грађа је ту незгодно растурена, да не би могда деца прибрати и у мислима прикупити, што прочитају одатле, те да јасно знају све што о чему ваља знати. Којекаквим ситницама, које се по себи разумеју,