Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТЛВА

1659

нику. Кратке Фразе састављене с помоћу тих речи. Иреиисивање с табде текста раније састављеног и разрађеног у разреду. II разред. Унознавање с називима предмета ширега круга; састављање проширенијих реченица. Читање даких ирозних оддомака. Учење на памет .ааких реченица, које су преведене и разрађене у разреду. III разред. Читање сложенијих прозних оддомака, учење на памет даких кратких чланака. Напомена. 5 г ченици су дужни у три ирва разреда успут познати се с најиотребнијим граматичким градивом (мењање именских обдика и гдагодских). 1Л 7 разред. Читање и превод везанога сдога, гсоји је приступан ученицима по развићу и знању језика. Ератко усмено причање прочитанога. V разред. Исто што и у IV разреду. VI разред. Читање и превођење чданака нарочито историјског садржаја. Усмено исказивање прочитанога. VII разред. читање и превођењз а Птге оиуег! (где се књига отвори) чланака и састава, који су приступни појимању ђачком. Потребна граматичка знања казују се ђацима у IV, V и VI разреду. 6. Други нови језик. У III разреду. Оно исто што и у I разреду за ирви нови језик. IV — исто, што у II и III разреду за први нови ј.език. V — читање и превод везанога сдога. Учење на памет кратких чданака. Кратко усмено нзлагање прочитанога.' VI — читање и превођење као и у V разреду. Потпуније усмено издагање прочитанога. VII — читање и превођење а П\те ои\ г егк чданака према ђачком појимању и њихну успеху. 7. Иоторија. Предавање исгорије у два најмдађа разреда има за циљ да се еиизодни курс руске историје пређе у облику прича о најистакнутијим догађајима у нашој отаџбини, у живим сликама народнога живота у разним епохама, у животописииа ведиких наших владара, истакнутих јунака народних и радника на различним гранама друштвене и државне службе, житија св. чудотвораца. Такве приче имаће за млади ум дирљиви интерес и дубоко васпитно значење. Ту ће се посејати нрво семе љубави ка домовини, нреданости престолу и отаџбини. III разред. Кратки сиетематски курс руске историје. IV разред. Стара исгорија средња до Карла Великога. V разред. Средња историја до краја XV века. Руска историја: домонголски период п монголска најезда. VI разред. Општа историја XVI и XVII века. Руска историја: Московски период до Петра Ведикога. VII разред. Општа историја XVIII и XIX века. Руска историја ХУШ и XIX века. При предавању историје не треба замрачавати гдавно и стварно задишним појединостима и ситним хронодошким подацнма. 8. Математика. I разред. Аритметика. Прве четири радње са простим и именованим бројевима. Рачунске одакнмце. II разред. Аритметика. Прости и десетни разломци. Метарски систем. III разред. 2 часа аритметике. Појам о пропорцнјама, решавање задатака из правила тројног, процентно правило и пропордионадна подела без помоћп пропорција.