Prosvetni glasnik

РАДН.А ГЛАВНОГА ПРОСВЕТНОГА САВЕТА

279

рију непрекидне везе између Бога и људи. Тако је у уџбенику за III разред могао доћи наслов: Стари завет. Потопу као општој казни претходио је низ неиослушности и ирестуаа људских. Међу овима су најглавнији 1. Први грех, 2. Братоубијство, 3. Оишта иоквареност. После свега долази Потои од кога Бог заштићује Ноја. Људи иосле иотоиа греше опет, али Бог је добар и опет чува добре и побожне и преко њих опомиње да се покају и поправе: 1. Аврам, 2. Јосиф, 3. Мојсије, 4, Пророци. Ови последњи најзад припремају пут за највећу пажњу Божју према људима: Бог шаље и свога сина да се жртвује за спас рода новечанског: настаје Нови завет. А ту: 1. Рођење Христово, 2. Детињство Исусово, 3. Живот и рад Исусов, 4. Долазак у Јерусалим, 5. Тајна вечера и иричешКе, 6. Страдање, 7. Смрт Исусова, 8. Погреб, 9. Ускрс, 10. Силазак Св. Духа на аиостоле. После тога књига за IV разред требала би да има овај ред у градиву: I Наука Христова, где би дошле две најглавније заповести и све оне приче, које су одређене наставним програмом. После овога радња аиостолска уоиште и ту: 1. Аиостол Петар, 2. Аиостол Павле, 3. Гоњење ХршиКана, 4. Св. Константин и Св. Јелена, 5. Символ вере, 6. Ерштење Словена (Кирил и Методије) 7. Крштење Срба, 8. Крсно име, 9. Црквена слава, 10. Заветина — тако се постепено деца доводе до данашњега дана и упознају са нашим односима према Богу. Према свему, са методичке стране не можемо ни једну ни другу књигу од г. Петра Протића препоручити као уџбеник за основну школу. Уједно смо слободни изнети Просветном Савету и своје позитивно мишљење у том погледу. Ми држимо да би се зарад успешне наставе овога џредмета требало постарати: 1. да се за овај предмет израде добре ручне књиге за учитеље; 2. да се израде леие слике у духу православне цркве, које би служиле као наставно средство не само за боље схватање градива из овога предмета, него које би могле послужити и као средство за естетичко васпитаље. Оба ова средства много би интенсивније унапредили наставу овога предмета, него ма какви уџбеници, који се дају деци у руке. 24. новембра 1901. године у Алексинцу. Главном Просветном Савету захвадни на поверењу. Пет. ДеспотоввЉ управитељ Учитељске Шкоде Влад. Д. Стојановић проФ. Учитељске ПГкоде Слажући се с мишљењем г. г. реФереиата о иачину предаваља хришћанске науке у основној школи, Савет налази, да се при том и уџбеници могу употребити као подсетници, па пошто су овакви уџбеници допуштени у старијим разредима основних школа, и пошто у овим књижипросветни гдасиик , II кљ., 3 св., 1902. 19